شناسهٔ خبر: 171092 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مقتدایی:

آژانس بین المللی انرژی اتمی به تعهداتش عمل نکرد/ بر اساس مفاد پادمان عمل می‌کنیم

مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت گفت: آژانس به تعهدات خود عمل نکرده بنابراین تکلیف مشخص است، ما بر اساس مفاد پادمان عمل می‌کنیم، چون به آن متعهد هستیم.

به گزارش «نماینده» عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اتمام توافق ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار کرد: ما در عمل برای اینکه حسن نیت خود را نشان دهیم فرصت‌های متعددی را در اختیار طرف‌های برجامی قرار دادیم و  باید بگوییم که غربی‌ها استاد گرفتن فرصت‌ها از ملت ایران و فرصت‌سوزی‌ها هستند که ایران عملاً نباید اسیر این روند شود.

وی افزود: قرار ما با آژانس این بوده که وقتی دوربین‌ها تصاویر را ضبط می‌کنند این تصاویر در داخل کشور محفوظ بمانند تا به نتیجه برسیم، اکنون که فرصت سه ماهه تمام و فرصت یک ماهه اضافه به اتمام رسیده، عملاً تصمیم گیرنده ما هستیم.

مقتدایی بیان کرد: در شرایط فعلی ما در قالب پادمان با آژانس همکاری می‌کنیم و همکاری فراتر از پادمان را هم بر اساس قانون مجلس متوقف کرده‌ایم و دلیلش این است که قرار بود امتیازاتی را بدهیم تا امتیازاتی را دریافت کنیم، در حال حاضر عملا ما گام به گام امتیاز داده ایم و آن‌ها به تعهداتشان عمل نکرده اند؛ بنابراین آنچه الان واقع شده این است که فرصت‌های متعددی را به طرف مقابل داده ایم و عملاً آن‌ها به تعهداتشان عمل نکرده اند و این ایران است که متناسب با شرایط تصمیم‌گیری می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: اکنون آژانس به آن چیزی که گفته بود عمل نکرده و  تکلیف مشخص است، ما بر اساس مفاد پادمان عمل می‌کنیم، چون به آن متعهد هستیم و فراتر از آن، چون تعهدی نداریم به آن عمل نمی‌کنیم.

نظر شما