شناسهٔ خبر: 97741 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

استیضاح فانی نتیجه‌ای برای آموزش و پرورش و فرهنگیان نخواهد داشت/ مخالفت رئیس فراکسیون اصولگرایان با این استیضاح

محمد دهقان/2 عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه فراکسیون‌های اصولگرای مجلس به دنبال استیضاح فانی نیستند، پیش‌بینی کرد که استیضاح وزیر آموزش و پرورش به نتیجه نرسد.

به گزارش نماینده محمد دهقان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تقاضای استیضاح‌کنندگان وزیر آموزش و پرورش در رسیدگی به وضعیت فرهنگیان، نیتی خیرخواهانه است گفت: اما دولت باید اعتبارات داشته باشد تا بتواند به این وزارتخانه کمک کند که متاسفانه در حال حاضر از نظر اعتبارات در مضیقه است.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت اعلام کرده در حد توان به آموزش و پرورش کمک کرده است. بنابراین استیضاح فانی نتیجه‌ای برای آموزش و پرورش و فرهنگیان نخواهد داشت زیرا هر فرد دیگری به جای فانی بر مسند این وزارتخانه بنشیند، با همین دولت و همین وضعیت مالی روبروست.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه گزینه بعدی دولت برای وزارت آموزش و پرورش مشخص نیست، ممکن است وزیر پیشنهادی بعدی هم از تجربه کمتری برخوردار باشد و هم از نظر سیاسی، تندتر باشد. این دو دلیل موجب تردید برخی نمایندگان در لزوم استیضاح وزیر آموزش و پرورش شده است.

دهقان افزود: به نظر می‌رسد استیضاح فانی نه تنها مشکل معیشتی فرهنگیان را حل نخواهد کرد، بلکه موجب تند شدن فضای دو قطبی دولت و مجلس می‌شود؛ بنابراین فایده‌ای در این استیضاح دیده نمی‌شود.

وی پیش‌بینی کرد که استیضاح فانی در عمل نیز به نتیجه نمی‌رسد و گفت: تجربه نمایندگی بنده این است که استیضاحی به نتیجه می‌رسد که فراکسیون‌های مجلس دنبال آن باشند. در حالی که تا امروز فراکسیون اصولگرایان جلسه‌ای در این مورد نداشته و آقای حداد به عنوان ریاست فراکسیون مخالفت خود را با این استیضاح اعلام کرده است. بنابراین فراکسیون اصولگرایان به سمت استیضاح حرکت نکرده و نخواهد کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: فراکسیون رهروان هم تا امروز انگیزه‌ای برای استیضاح از خود نشان نداده است. بنابراین استیضاحی که فراکسیون‌های سیاسی مجلس به دنبال آن نباشند، به نتیجه نمی‌رسد.

مهر

نظرات مخاطبان 1 2

  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۱ ۱۲:۵۲علی 0 5

    وزیری که رضایت خدا و خلق الله را با رضایت مسئولین و خوشی چند صباحی عوض کند رفتنش خیلی باصرفه تر از ماندنش است
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۱ ۱۴:۱۶معلم 0 5

    جناب آقای دهقان تکلیف حق وحقوق پایمال شده فرهنگیان چه می شود؟
                                

نظر شما