شناسهٔ خبر: 80969 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود!

سهم ۲۳ هزار میلیاردی وزارت آموزش و پرورش از لایحه بودجه سال ۹۴ کشور که از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده، با انتقادات زیادی مواجه گردیده است.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور، آذر ماه امسال از سوی دکتر روحانی رئیس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد تا سهم بودجه پیشنهادی وزارتخانه‌ها در این لایحه مشخص شود.

سهم وزارت آموزش و پرورش از کل بودجه سال ۹۴ کشور بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده که این رقم نسبت به بودجه سال ۹۳ این وزارتخانه ۲۱.۴ درصد رشد نشان می دهد. این در حالی است که محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در همایش خیرین مدرسه ساز که مهرماه سال جاری برگزار شد، متعهد شده بود در بودجه سال ۹۴، وزارت آموزش و پرورش بیشترین رشد بودجه ای را در میان دستگاه های اجرایی خواهد داشت اما بر خلاف این اعلام نظر، وزارتخانه های بهداشت و ورزش و جوانان به ترتیب با ۷۰.۸ و ۵۳.۵ درصد رشد در صدر لیست دستگاه هایی که بیشترین افزایش بودجه را داشته اند، قرار گرفتند.

پیش از این نیز وزیر آموزش و پرورش تاکیده کرده بود که ۹۸ درصد اعتبار صرف پرداخت حقوق فرهنگیان می شود. وی اذعان کرده بود که از ۲۱ هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۳، حدود ۹۸ درصد برای حقوق معلمان اختصاص داده می شود و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد که این رقم در مقایسه با حجم کار، بسیار اندک است.

این اظهار نظرها در حالی مطرح می شود که وزارت آموزش و پرورش با یک میلیون و ۸۵۸ نفر کارمند، وظیفه آموزش و تربیت ۱۲ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۸۳۶ دانش آموز را برعهده دارد و از این منظر یکی از بزرگترین وزارتخانه‌ها از لحاظ کمی و بار مسئولیتی به شمار می آید. بر این اساس و با توجه به بودجه پیشنهادی دولت، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرهنگیان نسبت به سهم این وزارتخانه در بودجه پیشنهادی دولت، نسبت به کمبود بودجه لازم جهت گذران امورات و انجام وظایف این وزارتخانه عریض و طویل گلایه دارند.

توسعه بدهی به جای توسعه بودجه در آموزش و پرورش

بدهی های آموزش و پرورش بسیار است و کمبود بودجه ای که این نظام آموزشی هر ساله با آن روبه رو می شود بر این بدهی ها می افزاید. در این رابطه عطاالله سلطانی صبور عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: به جای اینکه بودجه آموزش و پرورش توسعه پیدا کند، بدهی های آن توسعه پیدا کرده و به ۴ هزار میلیارد رسیده است و تنها افزایش بودجه متعلق به بند مربوط به حقوق است که  ۲ هزار میلیارد تعلق یافته که یک هزارمیلیارد آن متعلق به پرداخت پاداش بازنشستگان و حقوق فرهنگیان در سال جاری و یک هزار میلیارد دیگر آن برای پرداخت پاداش و حقوق در سال آینده است.

وی تاکید کرد: در بودجه تخصیص یافته به آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی و پرداخت قبوض آب و برق و گاز مدارس، اعتباری در نظر گرفته نشده که مجلس به شدت از این وضعیت ناراضی است.

سلطانی صبور با بیان اینکه بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش ۲۳ هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: آموزش و پرورش بیش از یک میلیون کارمند دارد که این بودجه صرف حقوق و پاداش بازنشستگی می شود و برای ارتقای کیفیت، اعتباری اختصاص نیافته است.

وی با انتقاد از دولت برای بودجه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: وزارت بهداشت در یک برنامه سنجیده حقوق پزشکان روستایی را از ۲.۵ میلیون تا ۱۴ میلیون افزایش داده و حقوق پرستاران را تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ارتقا داده است اما در مقابل شاهدیم که یک معلم با سابقه تنها یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می کند و این تبعیض در حق آموزش و پرورش، نگران کننده است.

سلطانی صبور با بیان اینکه دولت توجه خوبی به بهداشت داشته و ۴۱ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است، بیان کرد: برای آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین وزارتخانه، بودجه خوبی به آن تخصیص داده نشده است.

سهم ناچیز آموزش و پرورش در بودجه سال ۹۴

ابوالقاسم خسروی یک عضو دیگر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، سهم آموزش و پرورش از لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کشور را ناکافی دانست و افزود: دولت باید متناسب با مقوله بهداشت به آموزش کشور نیز توجه کند.

وی با بیان اینکه بودجه وزارت آموزش و پرورش تنها کفاف دستمزد و حقوق نیروها را می دهد، اظهار کرد: باید برای رفع مشکلات آموزشی کشور بودجه بیشتری برای سال آینده این وزارتخانه در نظر گرفته شود.

خسروی با تاکید بر اینکه بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش وضع خوبی نخواهد داشت٬ افزود: دولت باید بداند که بیشتر بودجه این وزارتخانه تاکنون صرف پرداخت حقوق شده و سایر امور مورد بی توجهی واقع شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در بودجه سال آینده وزارت آموزش و پرورش باید به نوسازی٬ تجهیز٬ استخدام نیروی جدید و دیگر مشکلات آموزشی توجه شود.

انتظار حمایت های بیشتر از فرهنگیان در لایحه بودجه ۹۴

علی زرافشان معاون آموزش متوسط وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه  دولت برای بودجه سال ۹۳ و ۹۴ به آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است، به خبرنگار مهر گفت: نمایندگان مجلس و فرهنگیان انتظار داشتند بودجه آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه های اجرایی در بحث حقوق، مزایا و کمک های غیر دولتی افزایش زیادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه انتظار می رفت در لایحه بودجه ۹۴ حمایت های بیشتری از فرهنگیان شود، تصریح کرد: نمایندگان مجلس خصوصا کمیسیون آموزش و تحقیقات به مسایل آموزش و پرورش واقف هستند و امیدواریم در فرایند تصیح بودجه کمک زیادی در جهت حمایت از فرهنگیان کنند.

برخی از نمایندگان مجلس و فرهنگیان معتقدند بودجه آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۹۴ که توسط دولت تقدیم مجلس شده است بسیار کم است و نشان از کم توجهی دولت به نظام آموزشی دارد و در کنار این مسئله حق و حقوق فرهنگیان و نیروهای آموزش و پرورش، بازنشستگان، عدم اجرای درست سند تحول آموزش و پرورش از جمله انتقاداتی است که موجب شده زمزمه های  استیضاح نماینده دولت در وزارت آموزش و پرورش به گوش برسد.

به نظر می‌رسد، آنچه که دولت یازدهم برای بودجه سال ۹۴ وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته است نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای آموزشی این وزارتخانه بر اساس اسناد بالادستی و سند چشم‌انداز باشد.

نظرات مخاطبان 5 67

  • ۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۱:۳۱ناشناس 2 62

    دقیقا تا کی باید منتظر استیضاح باشیم دگه از دست این وزیر عاصی شدیم یکی بیاد به داد این قشر محروم برسه وزیری که نتواند بعد از سه سال معوقات معلمین را بپردازد لای جرز دیوار خوبه
                                
  • ۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۱:۳۴عزیزمراد صیدی 17 20

    لطفا در مورد خدمات رسانی به ایثارگران  آموزش وپرورش  چرا هیچ اقدامی نمگردد 
                                
  • ۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۱:۵۷فلاحی 1 55

    خداقوّت !!!نمایندگـــان عزیز! شمارابه خدا به دادمان برسید!!آخه آقــای وزیر اصلا گوشش بده کارنیست ! باورکنید همه ی مازیرخطّ فقرهستیم وایشان ازاین بابت هیچ نگرانی ندارد!!! کاش اگرتوان تغییر وضع موجــودرانداشت حدّاقل شهامت استعفا راداشت! که البته ندارد! دیدن فیش حقوق سایرنهادها وادارات واختلاف فاحش وتبیض موجودوتعلل درارائه ی نظام رتبه بندی ،گواه بی تفاوتی وندانم کاری ایشان ونارضایتی فرهنگیان آبرومند وبزرگواروخدمت کزاران نظام است!اگرتدبیری اندیشیده نشود چه یسا بشودآنچه نیاید بشود!!!! 
                                
  • ۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۴:۵۳كاظمي 1 66

    به نظرم آقاي فاني آبرومندانه استعفا بدهند. تا معلمين يك بار براي هميشه مشكلشان را حل كنند.
                                
  • ۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۶:۴۶معلم 1 59

    بخدادروغ میگیداینقدگفتیداستضاح میشه وآخرش نشدکه ازشنیدن اینهمه دروغ اززبان نمایندگان ملت که مظهرصداقت بایدباشند,حالمان بهم می خورد
                                
  • ۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۸:۱۷موسوی 3 36

    حقوقمان کم یا زیاد در انجام وظیفه سر سوزنی قصور نخواهیم کرد اما استیضاح حق معلمان است 
                                
  • ۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۹:۴۳ارغوان 1 46

    به نظر من تا این فانی اموزش و پرورش را به فنا ندهد ول کن نیست
                                
  • ۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۲۰:۵۵لیلا 1 31

    مثلا فرض کنید استیضاح شد و رای هم نیاورد مجددا و رفت  اولا کی میاد دوما ایا کسی دیگر میتواند کاری بکند  ایا اجازه دارد کاری بکند   وقتی نماینده میگوید  که دولت نمی خواهد  یعنی نمی خواهد  تمام  
    در ضمن حقوق معلم را نمیدهند شما از تاخیر در پرداخت صحبت میکنید کدام پرداخت اخر  یک هشتم  حقمان را الان بدهند یا ده سال دیگر زیاد فرق ندارد  تمام  حقوق ما را بدهید  حداقل حقوق یک معلم باید 8 میلیون باشد  همین  نه کمتر .
                                
  • ۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۲۳:۲۷یک معلم 1 32

    قول به شما میدهم این فقط یک ترفند برای برکناری آقای وزیر است وگرنه دل برای معلم نمی سوزد .منتظر این حرف من باشید.هیچی نباشه از اول انقلاب حداقل من 12 وزیر آموزش و پرورش دیده ام
                                
  • ۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۲۳:۳۵ 0 30

    چون خودشان حقوقهاي ميليوني مي گيرند پس چرا به فکر ديگران باشند چرا در آن صورت ممکن است وزارت ر ا از دست بدهند 
                                
  • ۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۲۳:۵۱معلمی از منطقه سیلوانا ارومیه 0 35

    ای کاش زودتر از این استیصاح میشد .
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۰۰:۲۶ 2 34

    ازاین بد تر نمی شه اخر  ما تا کی منتطر استیضا  باشیم.  حق این است.
    
    
    
    
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۰۰:۳۱ناشناس 1 31

    باسلام یعنی می شود ارزوی فرهنگیان براورده شود و وزیر استیضاح شود .راستی چرا فکری به حال شان وشخصیت معلمان در آموزش وپرورش نمی کنید که اولیا و دانش اموزان خیلی راحت وبدون ترس به این قشر زحمت کش و محترم توهین می کنند.
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۰۰:۵۱يونس 17 7

    آقايان محترم وزيرچه گناهي كرده است كه همه بهانه بدست گرفتيد كه استيضاح كنيد !؟استيضاح كنيد گله وشكايت را ازجايي بگيريد كه بودجه ي تعيين شده را سرفصل قرارداده اند وازآن جلوتر نميخواهند به بودجه سالانه افزايش ويا اضافه نمايند وزيرهم مثل من وتو ماموراست معذور
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۰۰:۵۹,وحیدسرمدی 0 31

    کی گفته حقوق فرهنگیان یک میلیون و ششصد هزار تومنه؟؟؟ شاید ده  درصد  این مبلغ  رو بگیرن بقیه پایین تر از این مبلغ هستن.آقای وزیر ! ما فرهنگیان  از عملکردت رضایت نداریم. از این وزارتخانه وزین لطفا رفع زحمت کن و با یک استعفا همه فرهنگیان رو خوشحال کن.ترا به خدا خوشحالمون کن.ما از وجود بی خاصیت شما خجالت میکشیم. برو دیگه ....
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۰۷:۲۱معلم 1 33

    سلام قای فانی به درد امورش وپرورش نمی خوره 
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۰۸:۰۶ 1 38

    تنها وزیری که اصلا به فکر کارمندانش نیست فانی هست وزیربهداشت همواره برای رفاه کارکنانش تلاش می کنداما جناب فانی درخواب بسر می بردفقط تنها چیزی که مرتب در رسانه ها تکرار می کندداشتن نیروی مازاد.که این فرمایش وزیر باعث شده مرتب به کل فرهنگیان اهانت شود .جناب فانی نه برای رفاه فرهنگیان به خودشان زحمت می دهند نه برای دفاع از جایگاه معلمان در جامعه. 
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۰۸:۱۴شیلان 1 37

    تو را به خدا یه فکری به حال معیشت معلمان بکنید 
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۰۱ ۰۹:۲۶بصیر 1 24

    سلام ایا وقت ان نرسیده که وزیر دستکاه عظیم ومهم کشور خودش را استیحضاح کنه راستی اقدامات دوران وزارت خود را مرور کنه ببینه که ایا حقشه که بر صدارت این وزارتخانه با اهمیت بنشینه خدا عافبت بچه هایمان را ختم به خیر کنه چیزی از اجرای سند تحول بنیادین که مطالبه امام و رهبری فرزانه ومردم از اموزش وپرورش بود دراین سالها که خبرنیست ایا شخص وزیر در روز معلم امسال یادش نیست که چطوری و خدایی رهبر عزیزاز این وزاتخان دفاع کرد ومسولین کشور ومردم رابه مشارکت در اموزش وپرورش فراخواند حمایت بی نظیر وکم سابقه پس کواقدامات ما   اقا بهتر نیست که خودت استعفا بدی به امید موفقیت همه دلسوزان نظام اسلامی   
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۵:۴۱علی 1 23

    درست که مملکت یه کم وضعش تو رکوده ولی راستی چرا فقط برا معلم؟ شاید خندشون بیاد که اون خانوم گفتن حقوق ۸میلیونی. ولی انصافا معلما زیر خط فقرن. اینو ببرن یه ادم قوی بیارن وضع درست میشه.
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۶:۰۲علی ۹۱۸ 0 13

    راستی این اقا وزیره  درست که به درد این کار نمیخوره چلی ایمش خیلی بامسماس!واقعا  فانیه. انشااله ماهم مانند بعضی حقوق هف هشت میلیونی بگیریم.
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۶:۳۳شکیب مهر 1 16

    سلام، نمایندگان محترم ودلسوز ملت.حضرت امام (ره) فرمودند:فرهنگ(آ.پ) اساس مملکت هستند.تورا بخدا چرا این اساس را بدست اهلش نمی سپارید تاکی خیانت به آ.پ باید ادامه داشته باشد وسرمایه مملکت با فانی فنا شود.یک فکر نو- جوان- علمی -با انرژی که الحمدلله درمملکت صاحب الامر (عج) کم نیست بیاورید وسکان ابن وزارتخانه مهم وبنیادی رو به اوبسپارید تا هم خدا راضی شود وهم خلق خدا.........
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۶:۳۸کارمند غیر فرهنگی 40 3

    بابا شما خیلی رو دارین همتون بالای 1.5 میلیون تومان حقوق می گیرین اگه حکم معاونت یا ریاست هم که بخوره برو بالای دو میلیون ولی ما 1 میلیون تومان حقوق می گیریم چهار ماه بیکار می چرخید ولی حقوق مفت می گیرید. ما باید در مورد عملکردمون به عالم و آدم جواب پس بدیم ولی شما هیچ تعهدی در خصوص عملکردتون ندارین 
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۸:۰۰ 6 14

    لابیهای آقای فانی در مجلس از لابیهای یهودیان در مجلس آمریکا قویترند بی خیال!!
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۸:۰۲فرهنگی اصیل 1 22

    هر چی ادم خنثی وبدرد نخور وگوش به فرمان رو همیشه وزیر اموزش وپرورش میشه ویک نفر هم که بدرد میخوره وکاری میتونه انجام بده به دلایل واهی منظور اقای نجفی است مخالفت می کنند وبدانید اگر اموزش وپرورش درست شود پنجاه درصد مملکت درس می شود شک نکنید !
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۸:۰۶دره بین 2 28

    درست شدن اموزش وپرورش ودادگستری درست شدن مملکت است ./.؟
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۱۹:۰۷ناشناس 0 19

    بیشترین خیانت رابه فرهنگیان نمایندگان مجلس کردند با آوردن این وزیر  .خود کرده راتدبیر نیست الکی فریب این  نماینده ها را نخورید ان ها کاری نمی کنند .
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۲۰:۱۹ 0 13

    فانی ازاسمش معلومه فانی است....
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۲۰:۳۱کیسان 17 2

    والا بخدا معلمان دنیا رو خوردند و بردن.............
    هه بذار بنالند..............
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۲۱:۰۷مدیر دبیرستان 25 1

    اقای فانی با انضباط ترین وزیر دوران انقلاب است بنده خدا جیبش خالیه  وگرنه به امورات فرهنگیان میرسه 0
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۲۱:۳۴معلم وظیفه شناس 2 16

    ای کاش هرگز معلم نشده بودم. چندروز پیش فیش حقوقی یکی از کارمندان شرکت مس را دیدم 6800 هزار تومان بود 1800 تومان فقط اضافه کار. مگر معدن مس ارث پدر اونا هست
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۲۱:۳۹ 0 3

    کی
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۲۲:۰۴ 0 12

    از فامیلش پیداس که خیلی فانییه وفانی تر ازاو خود یک میلیونی فرهنگیان هستن
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۲۲:۴۴ 0 21

    همه دست به یکی شده اند تا معلم را گرسنه و چشم به راه استمداد به بار آورند  بدون اینکه به حق و حقوقشان توجهی شود . 
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۲۲:۴۷ایرانی 0 20

    کشوری که معلم نداشته باشد هیچی ندارد
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۲۳:۲۴علی 0 21

    همه اش دروغ است بنده 26 سال است که منتظر تحول در آموزش وپرورش هستم  خود را بیهوده دلخوش نکنید نه مسئله فلسطین درست می شود ونه وضعیت معلم وآموزش وپرورش من که دیکر شکایتم را از این همه بی عدالتی پیش اقا امام زمان مـــــــــــــــــــــی برم.
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۲۹ ۲۳:۵۶حقیقت 1 20

    چراهمش میگید فانی .چرا نمیگید دولت تدبیر .چرا نمی گید آقای روحانی که بودجه را نوشته وهیچ اعتنایی به فرهنگیان نکرده نود درصد تقصیر گردن روحانی وکابینش هستش که توجهی به این قشر   مظلوم بی دفاع  نکرده . حقوق یه معلم باسابقه ی بیست سال بایه پرستار دوسال سابقه برابرکه نه سیصد هم کمتره اگه دروغ میگم مرد مردانه برید مقایسه کنید .خواهشن نظربدید به دادمان برسید .
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۱:۰۰ 2 7

    اشتباهی مثبت دادم.
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۲:۲۹ 0 20

    ااین وزیرتاهمه ماراانکشه ول کن نیست مقصر ااصلی رییس جمهور بی کفایت است  لطفا با رای معلمان وزیرانتخاب کنید
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۵:۵۲معلم 0 17

    به نظر من نظام با دست توانمند این رییس جمهور اس خودشو رو کرده و میخاد تیشه نهایی را به پیکره علم و دانش و معلمین بزنه .وگرنه جناب وزیر فعلی 30 ساله که در وزارتخانه امور ما رو بدست داشته و حالا از پشت پرده بیرون اومده.
    خیال میکنید چرا از بعد انقلاب وضع و احترام معلمین به این وضع و شکل شده، چون امثال فانی از اول انقلاب در پشت پرده سعی بر تحقیر و تخریب این قشر از جامعه داشتن
    حالا دیگه وقتش شده بود که دستهای پشت پرده رو بشن
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۹:۲۰ 0 12

    تابخواهد این وزیربی خیال استیزاع بشه اکثرمعلمان فانی میشند .حوش بحال فانی اخه الحمدلله خودش ضعیفه مدیران کلش هم مثل خودش . نمونه مدیر کل استان مازندران ققققققققققققققققاسمی مثل مدیرناحیه  یک ساری دیانی وقس هکذا
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۹:۳۲محمد 0 12

    نمایند گان محترم مجلس به داد ما مدیران مدارس برسید  تا که انواع تهمت را به ما بزنند وبا گدایی هزینه مدارس را بپردازیم
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۹:۴۳مخلصی 1 11

    درموردآموزش وپرورش فقط طرف حساب وزیرنیست بلکه نمایندگان محترم ودلسوز ملت هم اساس کاررا تشکیل می دهند . همین نمایندگانی که  رای می خواهند رکن اصلیشان فرهنگیان ودانش آموزان هستند . نمونه دلسوزی آنان را درعمل کجا دیده اید !؟ هرطرحی که مطرح می شود به دلیل بارمالی ازدستورمجلس خارج می شود نمونه اش رتبه بندی فرهنگیان مگردر سند تحول نیست ؟مگرسند تحول نباید اجراشود . چرابه فرهنگیان میرسد بارمالی مطرح می گردد! پس نتیجه میگیرم رکن اصلی مشکلات فرهنگیان به دست نمایندگان مجلس است نه فقط وزیر !!!؟
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۱۱:۵۸ 7 8

    یه وزیر آموزش و پرورش خوب  توی تمام دوران داشتیم اونم آقای حاج بابایی. یادش بخیر
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۱۲:۲۵مجید 4 10

    چرا دولت را نمی گوییدکه به فرهنگ این کشوراهمیت نمی دهدوبودجه بخور نمیرمدارس راارایه میکند که پول قبض گاز وبرق و.....نمی شود.آنهمه وعده وعید به فرهنگیان چه شد الوعده وفا.بنده خدا آقای فانی گناهی ندارد بجای وزیر فرهنگیان وزیر دولت است اگر صحبتهای او را شبکه5دیده باشید همش برای دولت کار کرده وهمش صرفه جویی در بودجه وبیشتر کار کشیدن از نیروهایش وهیچ گونه کاری برای این قشر کم توقع انجام نداده یا نتوانسته انجام بدهدما هم بی راه نمی گوییم آقا اگر زورت به این بار نمی رسد بزار دیگری بلند کنه.
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۱۳:۵۶رضا 0 3

    واقعا فانی فانی است ما را هم فانی می کند 
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۱۴:۴۰رحیم 0 3

    با سلام اقای فانی اگر یک دقیقه با خودش و خداش خلوت کنه میدونه چه ظلمی داره در حق فرهنگیان می کنه با جرات زیاد باید استفعا ی خودش را بنویسد نمایندگان مجلس هم که نماینده مردم هستند واقعا در این راستا هیچ کاری انجام ندادند اگر اموزش و برورش بدون وزیر بمونه هیچ فرقی با الان نداره 
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۱۵:۰۴ 0 3

    این همه حرف میزنیم یه بار مرد و مردونه باید درب مجلس نشست و نظرات را گفت تا به گوششون برسه 
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۱۶:۱۹یک فرهنگی بی نام نشان 0 1

    کاش فانی معنی نداشتن. میدانست و میفهمید بزرگترن.خدمتی که اقای فانی میتونه در حق فرهنگیان میتونه انجام بده اینه که استعفا بده بزاره بره تو رو خدا اقای فانی معططل نکن. بزار برو
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۱۸:۲۵سیاوش 0 3

    مثل کشورهای دیگه به معلم حقوق بدید  و از انها کار و بازدهی بخواهید
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۲۰:۲۵دره بین 0 3

    بی عرضگی یک طرف حتی حرف هم نمی تواند بزند وحرفهایش بیشتر ضد حاله ......
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۲۰:۳۷ابراهیم 0 1

    بااستیضاح که کار درست نمیشه باید نگاهها به این وزارتخانه عوض شود.
                                
  • ۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۲۲:۱۰محمد 1 1

    هر چه زودتر بهتر
                                
  • ۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۰۰:۳۷این وزیر به درد آموزش وپرورش نمیخورد 0 1

    این وزیر به درد آموزش وپرورش نمیخورد
                                
  • ۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۰۵:۲۴ 0 1

    عدالت یعنی یک میلیون مساوی است با هفت هشت میلیون
                                
  • ۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۰۹:۱۵محمودی کردستانی 0 1

    آقا بسشه من دانش آموز بودم ایشان مدیر کل بودند دیگه حوصله دردسر نداره آموزش پرورش کسی میخاد که شاداب و قبراق باشه ٰایشان دیگه رو شمه ای هاوار آیا کسی هست به فریاد ما برسه؟
                                
  • ۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۱۲:۳۳علیمی 0 3

    اگه ما معلمان شانس داشتیم آقای نجفی توی مجلس رای می آوردنه آقای فانی که مغزش فسیل شده 
                                
  • ۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۱۶:۰۰رسول 0 1

    آقایون توجه کنن :
    زور وزارت خانه ها و روساشون باهم خیلی فرق داره ؛ تازه ما فرهنگیان نگون بخت نه صدامون جایی میرسه, ... نه حامی درست و حسابی تو این مملکت داریم ... نه تورم همه ساله بازار یقه ی ما رو ول میکنه ... نه خانوم خونه راحتمون میذاره ... نه خودمون دست از نماینده بازی برمیداریم ... نه روز با شکوه معلم و گاف های الکی مسیولین عزیزمون دست از سر ما بر میداره ...و و و ... 
    خلاصه ؛ آقایون با همین بسازید فقط لطفا نمیرید که جمعیتمون کم میشه ... لطفا .
    
                                
  • ۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۱۹:۴۴مجید 0 1

    ارحل ای فانی
                                
  • ۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۲۲:۰۶فرهنگی مفلس 0 1

    تادلی آتش نگیرد حرف جانسوزی نگوید  
    حال ما خواهی اگراز گفته ی ما جستجو کن
    فرهنگیان قشر روشن فکر و فقیر جامعه هستند که باید پس از چندین سال سابقه ی کاری شرمنده ی زن و فرزند خود باشند زیرا نمی توانند یک زندگی خیلی خیلی معمولی هم برای آنها فراهم کنند
                                
  • ۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۲۲:۱۲علی 0 2

    اگر وزیر برکنار شود یک نفر بی لیاقت و بی کفایت دیگر جایگزین می شود . اکثر معلمان زیر خط فقر هستند . و مشکل با تعویض وزیر حل نمی شود . باید دیدگاه نظام نسببت به معلم عوض شود 
                                
  • ۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۲۲:۳۵یک طلبکار فرهنگی 0 2

    اصولا سیر از گرسنه خبر نداره.
                                
  • ۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۲۳:۱۰ 0 0

    کی گفته حقوق معلم یک میلیون ششصد است من با بیست ونه سال سابقه با حق معاونت در بدترین منطقه ی اب وهوایی یک میلیون و چهارصد وهشتاد میگیرم که دویست وشصت هزار تومان آن حق معاونت است ایا با این حقوق می شود زندگیکرد اقای فانی ونماینده ی مجلس که در بهترین شرایط هستید شما جواب بدهید کاری که نمی کنید محض رضای خدا دروغ هم نگید
                                
  • ۱۳۹۳-۱۲-۰۱ ۲۳:۵۲زمانی سنندج 0 0

    دبیر بازنسشسته با 30 سال سابقه خدمت دریافتیم 1/200م  پول بنزین یه نماینده مجلس هم نیست اگر  نمایندگان  خیلی صادقند یک بار برای همیشه قاطعانه حر ف فرهنگیان زحمتکش را گوش کنند و از این وضعیت اسف بار مالی آنها را نجات دهند وعده وعید زیاد شنیدیم ...
                                
  • ۱۳۹۳-۱۲-۰۲ ۰۰:۲۷آقای اجاره نشین پیاز خور 0 0

    خواهشن حقوق معلمان را   زیاد نکنید   و گر نه غش می کنیم چون ما تو عمرمون پول زیاد ندیدیم . حداقل بجاش فلافل یا سیب زمینی یا نان و ماستی بدین که تو آبادی ها بتوانیم با اون شکم گوشت ندیده مونو باهاش سیر کنیم.مرسی از تمام نمایندگانی که معلمان شدن سر گرمی بچه هاشون .
                                
  • ۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۱۲:۵۹محمدرضا 0 0

    دولت باید تدبیر کنه !!!
    اولا تغییر این وزیر 
    دوما سکان این وزارت را به دست یک مدبر بدن.
    سوما دولت باید بودجه آموزش وپرورش رو اصلاح کنه.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۷ ۰۹:۳۴نریمان لطفی 0 0

    تورا به خدا زود تر وزیرز اموزش و پرورش را استیضاح کنید واقعا ناتوان است 
                                

نظر شما