شناسهٔ خبر: 80259 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

طراحان استیضاح فانی هنوز منصرف نشده اند

کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات از پیگیری طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش خبر داد و تصریح کرد: هیات رییسه پیشنهاد داده است که مشکل وزارت آموزش و پرورش با نشستهای مشترک نمایندگان با این وزارتخانه حل و فصل گردد.

به گزارش نماینده، جبار کوچکی نژاد در گفتگو با میزان در مورد پیگیری طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: این طرح که با امضای بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده، در حال پیگیری است و نمایندگان طراح به دنبال تقدیم به هیات رییسه هستند و هنوز منصرف نشده اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: هنوز استیضاح وزیر توسط هیات رییسه اعلام وصول نشده و عرف این است که ابتدا مذاکراتی صورت گیرد تا نمایندگان قانع شده و از استیضاح انصراف دهند یا این که وزیر تعهداتی داده و در جهت برخی اصلاحات تلاش کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درمورد نظر هیات رییسه در مورد طرح این استیضاح گفت: هیات رییسه مخالف طرح شدن این استیضاح نیست بلکه پیشنهاد کرده است مشکل با وزارت خانه آموزش و پرورش با برگزاری نشست های مشترک حل وفصل گردد.

به گزارش میزان، مهم ترین محورهای این طرح استیضاح، محقق نشدن سند تحول آموزش و پرورش، بی توجهی نسبت به حقوق فرهنگیان، مشکل پرداخت حقوق حق التدریسی ها، عدم توجه به توزیع عادلانه امکانات آموزش و پرورش در مناطق محروم، پرداخت نکردن سرانه واحدهای آموزشی، بی توجهی به حقوق بازنشستگان و عدم رتبه بندی معلمان، حمل و نقل دانش آموزان استثنایی و مدارس روستایی است.

طراحان این طرح معتقد هستند که وزیر آموزش و پرورش در دوره وزارت خود بر این وزارتخانه نتوانسته به برنامه هایی که هنگام رای اعتماد به مجلس ارایه کرده بود عمل کند.

نظر شما