شناسهٔ خبر: 96369 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

فیاضی:

یکشنبه آینده؛ نشست اعضای کمیسیون آموزش مجلس با فانی پیرامون استیضاح

فیاضی43 سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از نشست اعضای این کمیسیون با وزیر آموزش و پرورش در روز یکشنبه هفته آینده پیرامون موارد استیضاح خبر داد.

به گزارش نماینده عبدالوحید فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستورکار این کمیسیون در هفته آینده، گفت: براساس برنامه‌ریز‌ی‌های انجام شده، قرار است طرح استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش در هفته آینده با حضور تمامی اعضا و طراحان استیضاح بررسی شود.

وی افزود: قرار است طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در جلسه روز یکشنبه هفته آینده و با حضور علی اصغر فانی مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس همچنین خاطر نشان کرد: این نشست براساس ماده ۲۲۳ آئین‌نامه داخلی مجلس برگزار می‌شود، به‌نحویکه اگر توضیحات وزیر آموزش و پرورش پیرامون موارد استیضاح قانع‌کننده نباشد، ظرف مدت ۱۰ روز جلسات دیگری با وی برگزار خواهد شد، اما در صورتیکه پس از جمع‌بندی‌های نهایی در پایان این جلسات، توضیحات کافی نبوده و مستندات لازم برای اظهارت وزیر ارائه نشود، طرح استیضاح وی در صحن علنی مجلس اعلام وصول می‌شود.

بر اساس آئین‌نامه جدید مجلس، طرح استیضاح وزرا پس از اینکه در صحن علنی مجلس اعلام وصول می‌شود به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شده تا بررسی‌های بیشتر انجام شود.

همچنین حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نیز در جلسه علنی روز چهارشنبه گذشته خانه ملت در پاسخ به تذکر صرامی‌فروشانی نماینده مردم خمینی‌شهر که خواهان تسریع در استیضاح وزیر آموزش و پرورش شده بود، استیضاح فانی را "کان‌لم‌یکن" دانست.

طرح استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی سه‌شنبه، ۱۹ خرداد ۹۴ مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما