شناسهٔ خبر: 96100 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

دهقان:

فرصت یک هفته‌ای کمیسیون آموزش برای بررسی استیضاح فانی/ استیضاح هفته آتی انجام نمی‌شود

دهقان43 عضو هیأت‌رئیسه مجلس از ارسال استیضاح وزیر آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش خبر داد و گفت: کمیسیون یک هفته فرصت دارد موارد استیضاح را بررسی کند.

به گزارش نماینده محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام وصول استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی امروز مجلس گفت: طبق ماده ۲۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی پس از تقدیم استیضاح به هیات رئیسه این هیات موظف است آن را به کمیسیون تخصصی ارایه دهد.

وی با اشاره به فرصت یک هفته‌ای کمیسیون تخصصی جهت دعوت از وزیر و استیضاح کنندگان و بررسی مواد استیضاح، خاطرنشان کرد: پس از یک هفته اگر ۱۰ نفر از استیضاح کنندگان بر نظر خود باقی بوده و انصراف نداده باشند، استیضاح در اولین جلسه علنی مجلس مطرح شده و وزیر موظف است ظرف ۱۰ روز در صحن علنی حاضر شود.

دهقان از ارسال استیضاح وزیر آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد و گفت: این کمیسیون یک هفته فرصت دارد با دعوت از آقای فانی و نمایندگان استیضاح کننده موارد استیضاح را بررسی کند.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: پس از طرح استیضاح در صحن علنی وزیر آموزش و پرورش ۱۰ روز مهلت دارد در صحن حاضر شود از این رو مجلس هفته آینده جلسه استیضاح نخواهد داشت، زیرا در این یک هفته کمیسیون در حال بررسی موارد استیضاح است و جلسه استیضاح  هفته بعد از آن برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما