شناسهٔ خبر: 59340 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان

آیا افشای 3000 بورسیه، علت استیضاح فرجی دانا است؟

عکس هرچند عملکرد وزیر علوم باعث شده است تا برخی نمایندگان طرح استیضاح وی را دنبال کنند اما امروز رسانه های حامی دولت تلاش کردند این استیضاح را نوعی انتقام گیری سیاسی جلوه دهند.

به گزارش "نماینده"،  مرور اخبار رسانه ها از 16 آذر امسال تا کنون اما حکایت از آن دارد که در طی این مدت دانشگاه ها به باشگاه سیاسی جریانات تندرو بدل گشته و سیاسی کاران آسوده در آن تازانده اند.

آنچه در ذیل می آید بخشی از کارنامه آقای رضا فرجی دانا است:

*زیر سوال بردن احکام الهی و سنت های لایتغیر اسلامی
اخیراً نشریه ای در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مدعی شده است که پیامبر با اوضاع و احوال آن زمان برخی احکام را وضع کرده که این احکام اکنون باید تغییر کند چراکه برخی از این احکام برای راضی کردن افراطیون بوده است! دریغا که تدابیر مقطعی پیامبر(ص) اصل همیشگی حساب شده است و در قوانین ما هم بازتاب کرده است! (
اینجا)

*موج اهانت به علما و دفاع از سران فتنه در برخی نشریات
نشریه ای در دانشگاه بوعلی همدان که چندی پیش یکی از اعضای منتسب به آن، به گروهک تروریستی کومله پیوست در اقدامی تامل برانگیز که یادآور هتک حرمت علما در نشریات زنجیره ای ایام اصلاحات است، به علامه مصباح توهین کرد.

نویسنده این یادداشت موهن مدعی شد: یاران و همراهان امام کنار رفته اند و کسانی که هیچ وقت اما را درک نکرده اند مفسر انقلاب شده اند... چه شده است که دلسوزان انقلاب که بهترین سالهای خود را صرف مبارزه کرده اند و به زندان رفته اند، به حاشیه و حصر رانده شده و عده ای متحجر و مقدس نما صاحب انقلاب شده اند.

*اهانت به آیت الله مکارم شیرازی پس از ممانعت از جلسه با فرجی دانا
دبیر انجمن مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز که اخیراً به سبب حضور سرپرست جدید، به سمت مدیر حوزه ریاست دانشگاه منصوب شده است در نامه ای به آیت الله مکارم شیرازی معترض رفتار وی در عدم دیدار با وزیر علوم شده بود.
وی گفته بود: چه بسا رفتار شما با وزیر محترم علوم موجب تصمیمی شود که پس از این، وزیران و مسئولان عالی رتبه را از مراجعه به منازل و بیوت مراجع بازدارد. بالاخره یک روز همه باید بفهمند... برای هر مقصود و دریافت هر رهنمودی نباید مزاحم مراجع شد.(
اینجا)

*جان گرفتن افراطیون در دانشگاه یاسوج
نشریه افق یکی از نشریات دانشجویی دانشگاه یاسوج است که توسط انجمن علمی جامعه شناسی این دانشگاه منتشر می شود، در مطلبی با عنوان «که دل به دست کمان ابرویست کافرکیش» اسلام را یک به عنوان دین معرفی نکرده و تنها آن را یک مذهب دانسته است.
اتفاقات روز دانشجو و 18 آذر امسال؛ پخش شبنامه و روزنامه در حمایت سران فتنه در دانشگاه و سکوت سرپرست دانشگاه؛ انتصاب و عزل های عجیب و … نیز از چشم ناظرین دانشجویی و غیر دانشجو پوشیده نمانده است.(
اینجا)

*اثرات بازگشت دانشجویان اخراجی
این روزها دانشگاه شهید چمران اهواز دچار آنچنان تغییراتی شده است که در دانشکده علوم آن شب شعری برگزار می شود که عقاید مارکسسیستی و خاطرات معاشقه بعضی افراد، سوژه شعرها می شود!

گفته می شود برگزار کنندگان اصلی این شب شعر که برخی از آنها جزء زندانیان امنیتی بودند به طوریکه مجری این برنامه که خود دارای 2 سال سابقه سیاه زندان بوده، کسی است که در صفحه های اجتماعی، علاقه مندی خود به افکار مارکس و کمونیست را به وضوح بیان می کند. محتوای شعرهای شاعران نیز توصیف روابط نامشروع، نفی ادیان الهی، نفی خدا و توهین به پیامر اسلام(ص) را در بر داشته و گویا هیچ کسی را آزار نمی داد! .(اینجا) و .(اینجا)

*ضرب و شتم دانشجویان توسط حامیان فتنه در دانشگاه سیستان
چندی پیش محمدرضا عارف به دانشگاه سیستان رفت؛ جلساتی که وی اخیرا در دانشگاه ها شرکت کرده است عمدتا با حاشیه هایی م.واجه شده است. چه در دانشگاه سیستان و شیراز (
اینجا) و پیش تر در دانشگاه فردوسی مشهد.

در قسمتی از برنامه که  تعدادی از افراد حامی فتنه که نمی‌توانستند صدای مخالف خود را تحمل کنند شروع به ایجاد تشنج کرده و با ضرب و شتم، پلاکاردهای این دانشجویان که خواستار محاکمه سران فتنه بودند را پاره کردند. دانشجویان افراطی که تریبون را از آن خود دیده بودند پا را فراتر نهاده و هرچه می‌خواستند بیان کردند. یکی از این دانشجویان با طرح این ادعا که در ایران آزادی بیان وجود ندارد(؟!) خطاب به عارف گفت: شخصی در ایران هست که حتی شما هم نمی‌توانید آن را نقد کنید. وی سپس شعری را در حمایت از رژیم شاهنشاهی خواند.(اینجا)

*نشریات قومیت گرا و تجزیه طلب در دانشگاه تبریز
چندی پیش با انتشار سه نشریه‌ اولدوز، گؤزه نک و فرهنگ که نزدیک به جریان افراطی وقومیت گرا هستند، فضای دانشگاه بحرانی شد پس از آن جامعه اسلامی دانشگاه با انتشار ویژه‌نامه و بیانیه‌ای با همکاری نشریات احرار، پینار، شمیم ثقلین، فریاد و کانون فیلم و عکس پاسخی بجا و درخور به این حرکت داد که با واکنش نامعقول رادیکالهای دانشگاه و پاره کردن ویژه‌نامه‌ها، شکستن شیشه‌های دفتر جامعه‌ی اسلامی دانشگاه و سردادن شعارهایی در تخریب شخصیت دبیر این تشکل مواجه شد.(
اینجا)

بعنوان مثال در نشریه‌ی گوزه‌نک که بیشتر مطالبش را، نوشته‌ها و مقالات افرادی تجزیه طلب، قومیت گرا، ضد انقلاب خارج نشین با سابقه ی بازداشت های متعدد، تشکیل می دهد، با بی شرمی تمام نص صریح قرآن کریم و احکام نورانی اسلام ( دیه، ارث و ... ) را مورد اهانت قرار داده و زیر سؤال برده اند، در قسمتی از این نشریه که شامل ویژه نامه‌ای چهل صفحه‌ای درباره ترویج فمنیسم است، مهرانگیز کار در مقاله‌ای هتاکانه، به ترویج هم جنس گرایی پرداخته اند: "می گویند به حکم دین هم جنس گرایی زنان  جرم است و در مواردی مجازات اعدام دارد . پرسش این است که در قرن 21 میلادی ، چگونه می توانیم از این زندگی زهرآگین خلاص بشویم ؟

درتعدادی از مقالات هم قانون اساسی کشور را زیر سؤال برده‌ و موارد دیگری از قبیل: توهین به مقام معظم رهبری، توهین به مراجع تقلید و مقامات و نهادهای رسمی کشور، اشاعه‌ی فحشا و منکرات، درج تصاویر خلاف اخلاق و عفت عمومی ونمادهای فراماسونری، ترویج فمنیسم و موارد ریز و درشت دیگر ...

*از امضای نامه آزادی محکوم امنیتی تا بالابردن پرچم ایران بدون آرم الله!
با روی کار آمدن کادر مدیریتی جدید دانشگاه شیراز انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز که سابقه قابل تاملی در حوادث پس از انتخابات 88 در پرونده خود دارد فعالیت های خود را گسترش داده است. این تشکل در سال 88 هم با تبلیغات خود فتنه انگیزی کرده و با ایجاد زمینه ذهنی از طریق نشریات و بستر عملیاتی اغتشاش با برنامه های تالاری به ضدیت با نظام پرداخته و هم در لحظات خاص به گرم کردن تنور تشنج دست زده و با حرکاتی رادیکال (مثلا همکاری در آتش زدن موکت های مسجد دانشگاه) جو را ملتهب تر می نمودند.

استارت ورود محکومان سیاسی امنیتی در دانشگاه شیراز با تغییر ریاست دانشگاه و به طور موردی با حضور افرادی چون جمیله کرمی عضو شورای منطقه جبهه منحله مشارکت در برنامه های این تشکل کلید خورده است.

جمیله کریمی عضو شورای منطقه جبهه منحله مشارکت ایران و ائتلاف اصلاح طلبان فارس نیز بوده که در فروردین ماه توسط اداره اطلاعات استان فارس بازداشت و پس از ۸۳ روز آزاد می شود.پس از بازداشت وی موج گسترده ای از سوی رسانه های ضد انقلاب به حمایت از وی و اتهام زنی به نظام پرداختند.

گفتنی است که در مدت بازداشت وی، علاوه بر جو سازی های رسانه های ضد انقلاب، جمعی از فعالین اصلاح طلب در بیانیه ای که در این سایت ها منتشر کردند خواستار آزادی وی شدند که در بین امضا کنندگان این بیانیه  نام " ا ع" دبیر اسیق انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز نیز که در سال 88  در مصاحبه زنده تلفنی با شبکه تلویزیونی صدای آمریکا اتهاماتی را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی مطرح کرد به چشم می خورد.

از سوی دیگر در مراسم افتتاح تشکل اصلاح طلب "امید ایرانیان" -که سنگ بنای آن در دولت جدید ریخته شده است- در دانشگاه آزاد شیراز هم افرادی از جبهه منحله مشارکت حضور داشته اند و پرچم ایران بدون نماد الله را بالا برده اند.

اقدام ضد فرهنگی با هماهنگی یک نهاد فرهنگی در اجرای موسیقی زنده در شب وفات حضرت زینب سلام الله علیها، ارتباط برخی از تشکل‌های دانشجویی با شبکه منافقین، سانسور پرچم ایران، توزیع گسترده عکس سران فتنه در چند دانشگاه، توزیع نشریاتی با محتوای التقاطی، ترویج فضای ابتذال، بازگشت گروه‌های فشار و حضور محکومان امنیتی در دانشگاه، فریاد دیکتاتور‌مابانه قائم‌مقام دانشگاه شیراز بر سر دانشجویان ارزشی، و استفاده ایشان از الفاظ سخیف در مراسم سخنرانی دکتر عارف، صدور حکم سرپرستی دانشگاه آزاد شیراز برای فردی که بسیاری از دانشجویان این دانشگاه او را دیکتاتور می‌دانند؛ و بسیاری از موارد دیگر از جمله وقایع این روزهای دانشگاه شیراز است.(اینجا و اینجا)

*اجرای تئاتر با مجوز محیط زیستی و محتوای «شهوترانی»
بهمن ماه بود که دانشجویان دانشگاه اصفهان خبر از اجرای یک تئاتر در تالار امینی اصفهان دادند که محتوای زننده ای داشته است. گفته شده اعضای این گروه به بهانه دفاع از محیط زیست اقدام به کسب مجوز برای اجرای این تئاتر نموده اند اما محتوای تئاتر حاکی از ترغیب مخاطب به عدم تشکیل زندگی مشترک است. این تئاتر به بینندگان خود القا می کند در صورت انجام چنین اشتباهی! (ازدواج) مرتکب اشتباه دیگر یعنی عدم بچه دار شدن نشوند! جالب اینکه پوستر تبلیغاتی این تئاتر تصویری از یک جنین در توالت فرنگی است؛ جالب تر اینکه نام این تئاتر در فرهنگ لغات به معنای «شهوتران» است.

*حاشیه های یک شب شعر در دانشگاه یاسوج
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛27 بهمن ماه مراسمی با عنوان «شب شعر انقلاب»  با حضور «علی رضا قزوه» و «قادر طراوت پور» (دبیر اجرایی هشتمین جشنواره شعر فجر) در سالن شهید چمران دانشکده علوم پایه دانشگاه یاسوج با حضور اعضای هیأت رئیسه دانشگاه، برخی از اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار شد که با حاشیه هایی همراه گردید.

در این مراسم پس از قرائت اشعاری توسط «علیرضا قزوه»، مجری مراسم- که گفته شده از فعالین سابق هسو با فتنه 88 در دانشگاه است با دعوت از دانشجویی تعلیقی از وی به عنوان فردی که به گردن دانشگاه حق دارد یاد می کند.

این دانشجوی تعلیقی با توهین به علیرضا قزوه، شعری سیاسی در حمایت از جنبش سبز - که توسط خواننده ضدانقلاب «سیاوش قمیشی» اجرا گردیده- قرائت می کند و در نهایت نیز این شعرها را به کشته شدگان قتل های زنجیره ای! تقدیم کرد.

در این محفل که دیگر محلی برای جولان اشعار ضدفرهنگی تبدیل شده بود، شعری با مضمون مسائل جنسی نیز قرائت شد. فردی که این اشعار را می خواند هنگامی که با اعتراض دانشجویان مواجه شد گفت: متأسفم که جنبه شعر سکسی را ندارید!

برخورد دوگانه و فضای التهاب آلود این مراسم موجب شد تا «علیرضا قزوه» با وجود اینکه فرصت شعر خوانی و سخنرانی اش به پایان رسیده بود، بالای سن رفت و در اعتراض به این مراسم گفت: "شهدای واقعی ما افرادی مانند احمدی روشن و یا هزاران شهید دیگری هستند که جان خود را در راه اعتلای این نظام فدا کردند... در چنین برنامه هایی شاعران و هنرمندان باید اثر خود را ارایه دهند نه این که شب شعر را تبدیل به محفلی سیاسی کنند. قرار نیست به بهانه خوانش شعر خود، متن و بیانیه سیاسی قرائت کنیم. در دانشگاه لندن عوامل ضدانقلاب را سر جای خود نشاندم اینجا که دیگر کشور خودمان است و اجازه نمی دهم با بیان حرف های ضدانقلاب و ساختارشکنانه به نظام توهین شود".

این اقدامات تا جائی بود که دستگاه قضایی ناچار شد به مسئله ورود و ماجرای فردی که اظهاراتش موجبات اعتراض دانشجویان را فراهم کرده بود را بررسی کند.

اما حال که فرد مذکور به دلیل این اهانت ها در روز سه شنبه 13 اسفندماه دستگیر گردیده، کمتر از 50 نفر قصد داشتند تا نظرشان را بر جمعیت گسترده دانشجویان این دانشگاه غالب کرده و با تجمع در محوطه دانشگاه مانع از تنبیه فرد هتاک شوند.

از نکات قابل توجه در اولین روز این تجمع، حضور «باقری» (سرپرست حراست دانشگاه یاسوج) در جمع تعداد محدود تجمع کنندگان است و اعلام می کند که به نمایندگی از سرپرست دانشگاه آمده است.

وی با بیان اینکه تجمع شما به ضرر سرپرست جدید دانشگاه تمام خواهد شد؛ گفت: "این تجمع باعث سوء استفاده عده ای خواهد شد که با مدیریت ایشان مخالف هستند و برای این افراد خوراک تبلیغاتی مناسبی ایجاد می کند. ایشان با شما همراه و همسو است؛ این تجمع زمانی معنادار است که ریاست با شما هماهنگی نداشته باشد؛ حال آنکه مدیریت، مسائل شما را درک می کند پس برای اظهار نظر و طرح دیدگاه های خود بهتر است به سوی مراجع دیگری همچون استانداری و جای دیگر رفته و در صورت لزوم آنجا تجمع کنید".(اینجا)

*مخابره مطالبات صنفی در سایت منافقین
در ماههای گذشته، جریانی در دانشگاه صنعتی شیراز با استفاده از شرایط سیاسی بوجود آمده به انواع و اقسام روشها سعی در مصادره ی مطالبات به حق دانشجویان از جمله مطالبات صنفی، آموزشی و فرهنگی جهت پیشبرد منافع سیاسی خود در صحنه ی دانشگاه نموده است تا جائیکه به یکباره مطالبه دانشجویان به شکل تحریف شده وقایع دانشگاه در رسانه های معاند منتشر شد.
بررسی آرشیو خبرهای سایت منافقین نشان می دهد از ابتدای کلید خوردن عملیات های تنش در دانشگاه، این سایت دارای پوشش نسبتاً دقیق و جزییات انحصاری از تحولات لحظه به لحظه دانشگاه نسبت به دیگر سایت های خبری بوده است، بطوریکه در مواردی به فاصله ی تنها چند ساعت از وقایع ، خبر آن صرفا در این سایت منتشر گردیده است.(
اینجا)

*برنامه های کم عمق فرهنگی در دانشگاه
در یک اقدام بی سابقه و آن هم در داخل دانشگاه، جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده منابع طبیعی ارومیه با انتخاب شایسته ترین دختر این دانشکده برگزار شد و این خبری بود که حاشیه های مختلفی براه انداخت.(
اینجا)

*افراطی ها در دانشگاه امیرکبیر
اولین جرقه حضور تندروهای دانشگاه امیر کبیر در یک سخنرانی خود را نشان داد(
اینجا و اینجا) و پس از آن در جلسه معارفه سرپرست جدید دانشگاه به اوج رسید.(اینجا)

داستان تغییر ریاست دانشگاه ها نیز که جای خود را دارد و در گزارش های متعددی به آن اشاره شده است.(اینجا)

 

منبع: خبرنامه دانشجویان

برچسب‌ها:

نظر شما