شناسهٔ خبر: 63015 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس عنوان کرد

پافشاری نمایندگان مجلس بر استیضاح فرجی‌دانا

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس گفت: نمایندگان امضاکننده استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر انجام آن پافشاری دارند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس محمدحسین قربانی در آستانه‌اشرفیه با اشاره به امضای استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: استیضاح مذکور توسط تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس امضا شده و برای مطرح شدن در صحن علنی، اعلام وصل و برای استیضاح رایزنی‌هایی انجام شده است.

وی به تشکیل جلسه‌ای با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس و ۱۰ نفر از نمایندگان با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و افزود: محور استیضاح فرجی‌دانا بر سه محور دانشجویان ستاره‌دار، بورسیه دانشجویان و عزل‌ و نصب‌های انجام شده در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

قربانی با بیان اینکه نمایندگان امضاکننده استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر انجام آن پافشاری دارند، تصریح کرد: دو مورد از پرسش‌های مطرح شده را باید به استیضاح‌کنندگان حق داد و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری این موضوع را قبول کرد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس تعداد دانشجویان ستاره‌دار را ۲۷ نفر اعلام کرد و گفت: دانشجویان مذکور توسط سازمان‌های نظارتی، امنیتی و شورای عالی امنیت ملی مشخص شدند و نباید دوباره به دانشگاه‌ها بر می‌گشتند و وزیر قول داده این موضوع را پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دانشجویان در دولت نهم و دهم از بورسیه استفاده کردند، یادآور شد: تعدادی از بورسیه‌های خارجی تبدیل به بورسیه داخلی شده که به‌جا و به‌حق نیست.

قربانی اصل را بر درست بودن بورسیه‌ها دانست و اضافه کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید بورسیه‌ها را بپذیرد اما بورسیه‌های خارجی که تبدیل به داخلی شده، باید تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس تصریح کرد: دانشجویان بورسیه خارجی که تبدیل به داخلی شدند باید در کنکور ورودی دکترای دانشگاه‌های کشور شرکت کرده و قبول شوند و آنها که بورسیه خارجی را تبدیل به داخلی کردند به بورسیه خارجی برگردند و فرجی‌دانا این دو موضوع را پذیرفته و قول همراهی داده است.

وی با اشاره به عزل و نصب‌ها در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار کرد: فرجی‌دانا در عزل و نصب‌ها باید چالش‌های فرارو را مدنظر قرار دهد و خط قرمزها برای انتصاب افراد در نظر گرفته شود.

قربانی بسیاری از موضوع‌ها در عزل و نصب‌ها را مربوط به فتنه دانست و بیان کرد: فرجی‌دانا موضوع فتنه را شاخصی برای عزل و نصب افراد بداند اما باید توجه داشته باشیم وزیر اختیارهایی در عزل و نصب‌ها دارد و این فضا باید برای او فراهم شود تا بعضی از نیروها که دلبستگی یا نقش محوری در فتنه نداشتند بتوانند در عرصه مدیریتی با فرجی‌دانا همکاری و همراهی داشته باشند.

نظر شما