شناسهٔ خبر: 91123 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

برگی از اسناد ساواک ؛

كثافتكاري برای تاثیر گذاری در انتخابات مجلس ! + عکس

به: ۳۲۲
تاريخ: ۳۱ / ۲ / ۴۶
از : ۲۰ / ۷ / م
شماره: ۸۴۸ / ۲۰ / ۷ / م
موضوع: اظهارات علي‌اكبر صفي‌پور نماينده مجلس شورا
روز پنجشنبه ۲۱ / ۲ / ۴۶ صفي‌پور نماينده نهاوند و مدير مجله اميد ايران ضمن يك مذاكره خصوصي با حضور مهندس معيني زند نماينده رزن راجع به انتخابات مي‌گفت در انتخابات آينده آنچه كه مسلم است حزب ايران نوين و آقايان هويدا و خسرواني و مهندس روحاني مؤثر هستند و در حزب مردم هم آقايان علم و پرفسور عدل اثر دارند صفي‌پور ضمن انتقاد از عمليات مهندس ناصر بهبودي اضافه نمود كه عده‌‌اي بي‌اطلاع خيال مي‌كنند بهبودي هم داخل آدمهاست و پولهايي به او داده‌اند. آنچه كه فعلا مي‌دانم از چند جا پولهاي هنگفتي گرفته و از جمله از مروتي كارخانه‌دار كه مي‌خواهد از نهاوند وكيل شود مبلغ پنج‌هزار تومان چك گرفته و شماره چك در نزد اينجانب است و علاوه بر آن كثافتكاريهاي ديگري نيز نموده و اغلب روز و شب خانمهاي عضو حزب مردم را به عنوان اينكه آنها را وكيل مي‌كند فريب داده و براي تفريح وعياشي با خود به مكانهايي برده است و همه مي‌دانند كه وي با خانم ب و خانم س زن سابق كريم ... و خانم دكتر م . م و چند نفر ديگر كه اسامي آنها را الان بخاطر ندارم ارتباط خصوصي دارد.
ضمنا روز مزبور محسن موقر نماينده مجلس و عبدالكريم عموئي عضو حزب مردم نيز جريان پول گرفتن مهندس بهبودي را از مروتي و كمال موسوي و ملك منصور باشتي تاييد كردند و عموئي اضافه كرد در اوائل خيابان شهرآرا نزديك دريان نو ناصر بهبودي مشغول ساختن ساختماني است كه تاكنون سه مليون تومان خرج آن كرده و تا ساختمان را تمام كند چند ميليون تومان ديگر نيز خرج دارد و بايد رسيدگي شود كه اين پولها را از كجا آورده است. موقر و عموئي همچنين روابط بهبودي را با بانوان مذكور تاييد كردند. عموئي مي‌گفت از وقتي كه مدرسي عضو هئيت مديره بانك رهني شده بهبودي با او تباني كرده و بيشتر پولهاي بانك رهني را كه بايد به اشخاص مستحق و موجه بدهند بالعكس بيك عده زنهاي ناباب و افراد حق و حساب بده داده‌‌اند و بهنيا چون بي‌عرضه و نالايق است كليه كارها را مدرسي قبضه نموده است و اين عمليات در خارج انعكاس بدي پيدا كرده است.
نظريه ۲۰ / ۷ / م ـ با توجه به انتقاداتي‌ كه از طرف سرتيپ حكيميان ـ صفي‌پور و موقر نمايندگان مجلس عليه مهندس ناصر بهبودي عنوان مي‌شود بايستي موضوع در خور بررسي قرار گيرد و معلوم شود كه آيا واقعا اظهارات نامبردگان صحت دارد و يا آنكه براي خراب كردن بهبودي اين مطالب و آن هم در اين روزها كه انتخابات آينده نزديك است بيان مي‌شود.ـ

 كثافتكاري برای تاثیر گذاری در انتخابات مجلس ! + عکس

نظر شما