شناسهٔ خبر: 101518 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

برگی از اسناد ساواک ؛

عکس / رشوه خواری وزیر عالیرتبه ایرانی !

درباره : تيمسار سپهبد اسداله صنيعي وزير جنگ
محترماً باستحضار مي رساند.
اطلاعيه‌هايي به شرح زير جهت نامبرده بالا واصل گرديده است :
۱ـ در تاريخ ۲۳ / ۱ / ۴۹ مبلغ ۱۲۰۰۰ تومان طي شماره فيش ۹۱۳۴ بانك سپه به حساب ۱۰۳۷۵ از بابت زميني كه به وسيله سرهنگ‌ پوردانش به نمايندگي از طرف سازمان تداركات به تيمسار صنيعي واگذار گرديده وسيله آقاي منصوري به بانك سپه پرداخت گرديده است.
۲ـ در قبال واگذاري قطعه زمين مزبور به تيمسار صنيعي از طرف سرهنگ‌ پوردانش تيمسار مزبور شرح مفصلي مبني بر خدمات ذي‌قيمت سرهنگ پوردانش به ادارة دوم ستاد بزرگ ارتشتاران منعكس و اضافه شده كليه اطلاعيه‌هاي واصله برعليه ايشان روي اغراض شخصي مي‌باشد و تقاضا شده در حضور نماينده وزارت جنگ اين اطلاعيه‌ها تحقيق شود.
۳ـ اطلاعيه‌ ديگر حاكيست كه يك قطعه زمين به مساحت ۳۰۰ متر مربع به سرهنگ پوردانش واگذار گرديده كه اين زمين حداقل ۰۰۰ / ۱۵۰۰ تومان ارزش داشته و در خيابان وزرا (پارك ساعي) واقع گرديده است. مسلماً زمين مورد بحث را با تهيه گزارش شرفعرضي به ايشان واگذار نموده‌اند، ليكن آنچه مسلم است مواردي كه در نامه شرفعرضي به عرض رسيده ذكري از قيمت و موقعيت آن نشده است و شايد زمين مزبور را يك قطعه زمين ۳۰۰ متري معمولي مانند زمين ساير افسران كه قيمت آن در حدود ۲۵۰۰۰ تومان ارزش دارد به عرض رسانده‌اند.

رشوه‌خواري وزير جنگ

نظر شما