شناسهٔ خبر: 40051 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

محورهای مهم صحبتهای رهبری در دیدار کارگزاران حج:

جدال با شرك و كفر، از اساسی ترین دستورات اسلام است

رهبر رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران حج، از جمله موارد ضروری در حج را رفتار برادرانه مسلمین با یکدیگر دانستند و اشاره کردند: عده سعی در کمرنگ کردن برائت از مشرکین دارند، درحالیکه جدال با کفر و شرک از اساسی ترین دستورات اسلام است.

رهبربه گزارش «نماینده»، رهبر معظم انقلاب امروز در دیدار با کارگزاران حج، به ضرورت رفتار برادرانه مسلمین با یکدیگر و جدال با کفر و شرک اشاره کردند و اختلافات مذهبی و طایفه ای را زاده فعالیت های دشمنان اسلام و به نفع رژیم صهیونیستی عنوان کردند.

 

یكی از لوازم حج واقعی، رفتار برادرانه‌ی مسلمانان در عرصه این فریضه بزرگ است.

 

متأسفانه برخی كج فهم ها، با تفسیر غلط از جدال نداشتن در ایام حج، تلاش دارند تا فلسفه برگزاری مراسم برائت از مشركین را زیرا سؤال  ببرند در حالی‌كه جدال با شرك و كفر، از اساسی ترین دستورات اسلام است.

 

دشمنان امت اسلامی بخوبی متوجه شده اند كه درگیری مذاهب اسلامی به نفع رژیم غاصب صهیونیستی است.

 

یكی از وظایف زائران ایرانی، معرفی و شناساندن چهره واقعی اسلام و شیعه و حقایق و پیشرفت های نظام اسلامی، از طریق زبان و عمل خود است.

 

ایمان قوی، توكل بر خدا و حسن ظن به وعده الهی كه لازمه عبور از گذرگاه های دشوار و نهراسیدن از هیمنه ظاهری قدرت ها هستند، در حج بدست می آید.

 

سلطه گران و ابرقدرت ها به ویژه امریكا برای رسیدن به منافع نامشروع خود از ویران كردن كشورها و كشتن انسان ها هیچ ابایی ندارند.

 

آمریکایی ها برای منافع ملی ادعایی خود كه در واقع منافع صهیونیست ها و سرمایه داران بزرگ است، حتی حاضر به آتش افروزی و پایمال كردن منافع كشورها و ملت های دیگر هستند.

 

اگر رویكرد جدید امریكا در قبال سوریه، جدی و به دور از بازی سیاسی باشد، به معنای بازگشت امریكا از رویكرد خودسرانه و غلط چند هفته اخیر است.

 

ما به عنوان یك ملت بزرگ در این منطقه حساس، باید با نگاه درست و با استفاده از اقتدار اسلامی، اهداف والا و انسانی خود را كه مبتنی بر اسلام است، در معرض دید همگان قرار دهیم و بشریت را به دستاوردِ حركت براساس اسلام، دعوت كنیم.

 

عقل، معنویت، توكل، حركت و عمل را پنج عنصر اساسی برای ساخت اقتدار درونی هستند و حركت نظام اسلامی در این مسیر و اقتدار روز افزون آن، قطعاً بر شرایط منطقه تأثیرگذار خواهد بود، همانگونه كه تاكنون بوده است.

نظر شما