شناسهٔ خبر: 183373 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بررسی صلاحیت‌ها به اتمام برسد، نتیجه را اعلام می‌کنیم

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان توضیحاتی درباره جزئیات جلسات این شورا درباره بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری داد.

به گزارش «نماینده»، هادی طحان نظیف درباره جزئیات جلسات شورای نگهبان درباره بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در این جلسات همه اعضا حضور دارند و جلسات به صورت فشرده برگزار می‌شود و حداقل دو جلسه مفصل در روز داریم.

وی بیان کرد: پرونده تک تک افراد در جلسه بررسی و استعلاماتی که صورت گرفته است، مطرح می‌شود و همچنین ممکن است اعضا نسبت به اشخاص شناخت داشته باشند و سوابق او را بدانند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به اینکه آیا ممکن است فردی به دلیل شناخت، نیازی به بررسی پرونده نداشته باشد، تصریح کرد: معمولاً این سیربرای همه طی می‌شود. خصوصیاتی از فرد گفته می‌شود و استعلاماتی که وجود دارد بیان می‌شود و سپس نوبت به اظهار نظر اعضا می‌رسد. اعضا نیز بر اساس شناختی که دارند، سوابق عملکرد او را بیان می‌کنند و این فرآیند زمانی می‌برد و در نهایت درباره او رأی گرفته می‌شود.

طحان نظیف با تاکید بر اینکه رأی گیری اعضای شورای نگهبان درباره صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری به صورت کاملاً مخفی انجام می‌شود، گفت: این رأی‌گیری نیز به صورت کاملاً مخفی است و اعضا از رأیهمدیگر اطلاع ندارند. ممکن است در بحث، اظهار نظر شود و موافق و مخالفمشخص شود اما در رأی‌گیری، نظر اعضا مخفی است.

نظر شما