شناسهٔ خبر: 183376 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

قطعنامه سیاسی غربی‌ها تاثیری بر پیشرفت هسته‌ای ایران ندارد

ظهره وند نماینده مردم تهران در مجلس گفت: قطعنامه ضدایرانی سه کشور اروپایی در نشست شورای حکام کاملا سیاسی و با هدف اثرگذاری بر انتخابات ایران است.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ظهره‌وند ، با اشاره به قطعنامه ضدایرانی سه کشور اروپایی در نشست شورای حکام، اظهار کرد: این قطعنامه کاملاً سیاسی است و غربی‌ها با این کار تلاش می‌کنند که روی فضای انتخاباتی ایران تأثیر بگذارند.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم، غربی‌ها با چنین اقداماتی به دنبال آن هستند که روی آن جریان و گروهی که معتقد به مذاکره با غرب و امتیاز دادن به آنان هستند، تأثیر بگذارند.

ظهره‌وند ادامه داد: واقعیت آن است که کشورهای اروپایی عضو برجام و آمریکا به تعهدات خودشان عمل نکرده‌اند؛ حتی روسیه و چین در اثنای رأی‌گیری درباره این قطعنامه به این موضوع تاکید داشتند و توصیه کردند که بهتر است سه کشور اروپایی عضو برجام و آمریکا به برجام بازگردند و به تعهداتشان عمل کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خودش در برجام عمل کرده و کشورهایی که از برجام خارج شده‌اند، باید به تعهدات خود عمل کنند.

ظهره‌وند گفت: آنان باید به صورت شفاف بگویند که منظورشان از همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی چیست. همین همکاری‌ها بود که تبدیل به برجام شد و برجام هم برای ما فقط خسارت محض بود؛ یعنی ما ظرفیت‌های ملی خود را از دست دادیم و متوقف شدیم و غربی‌ها کوچک‌ترین قدمی برای آنچه تعهد کرده بودند یعنی لغو تحریم‌ها انجام ندادند.

وی تاکید کرد: پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز چند روز پیش در سخنرانی سه ساعته خود در کازان روسیه از فعالیت‌های ایران دفاع کرد و گفت دولت اوباما تعهدی را امضا کرد و دولت بعدی یعنی ترامپ، همان تعهد را کنار گذاشت. پوتین تاکید کرد که آنان باید در نوع رفتارشان در قبال ایران تجدیدنظر کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به هر صورت این اقدامات غربی‌ها هیچ تأثیری در پیشرفت ایران در عرصه هسته‌ای ندارد. جمهوری اسلامی ایران مسیر خودش را انتخاب کرده و با وجود تحریم و مسدود بودن دسترسی‌هایش به بازارهای جهانی، کارهای خودش را به خوبی انجام و نشان داده است که تحریم‌ها هیچ اثری بر پیشرفت ایران ندارد.

نظر شما