شناسهٔ خبر: 183375 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

سلیمی: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بداند که مجلس دوازدهم انقلابی‌تر است

سلیمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به ۳ کشور اروپایی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: بدانید که اقدامات شما اثری بر روحیه مردم ایران ندارد.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در اخطاری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی نحوه مدیریت مصرف انرژی در تابستان بیان کرد: نکته اول این است که در قانون بحث مدیریت تلفات در حوزه برق را داشتیم که باید کاهش پیدا می‌کرد، اما اکنون ما ۱۰ درصد در شبکه تلفات داشتیم در حالی که در کشورهای پیشرفته این رقم پنج درصد می‌باشد چرا به اقدامات قانونی هنوز به شکل مطلوب عمل نمی‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر در قانون پیش‌بینی شده تا مطالبات نیروگاه‌های بخش خصوصی پرداخت شود، اما اکنون این روند با اخلال روبه‌روست و سبب کاهش انگیزه سرمایه‌گذاران در این حوزه شده است. از دیگر مواردی که باید به آن توجه شود بحث نیروگاه‌های تولید پراکنده است. ما چقدر در احداث این نیروگاه‌ها موفق بوده‌ایم؟ همچنین بنا بود با ارتقاء نیروگاه‌های گازی به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، افزایش راندمان تولید را داشته باشیم که هنوز محقق نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس آنچه که اعلام شده است نرخ ECA، ۸۵۰۰ ریال در نظر گرفته شده است بهتر بود وزیر نیرو اکنون توضیح می‌داد که چگونه به این محاسبه رسیده‌اند تا مشترکان در فصل گرم سال که با قبوض میلیونی مواجه می‌شوند به سوال‌شان پاسخ داده شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه در تذکری خطاب به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سه کشور اروپایی تاکید کرد: بدانید که این مجلس هم انقلابی است و تصور نکنید که با این فشارها می‌توانید بر روحیه مردم ایران تاثیر بگذارید اگر این روند ادامه پیدا کند مجلس دوازدهم به اقدام جدی‌تری از مجلس یازدهم که قانون اقدام راهبردی را تصویب کرد دست خواهد زد و سیلی محکم‌تری را به کشورهای اروپایی و آژانس حکام خواهد کوبید.

نظر شما