شناسهٔ خبر: 173099 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حدادی:

آمایش سرزمینی خروجی جلسات مجامع استانی مجلس با معاون پارلمانی رئیس جمهور باشد

علی حدادی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: آمایش سرزمینی مورد غفلت قرار گرفته است و باید با همکاری دولت و مجلس مسائل اولویت بندی شود تا هر استان برای حل مشکلاتش خودکفا شود.

به گزارش «نماینده» علی حدادی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان البرز در خواست دیدار با رئیس جمهور را دارند، گفت: پیش از پیشنهاد نشست مجامع استانی مجلس با معاون پارلمانی رئیس جمهور، موضوع دیدار با رئیس جمهور را برای بیان برخی مسائل استان البرز را مطرح کردیم که معاون پارلمانی تاکید دارد ابتدا با او نشست برگزار شود، مسائل و مشکلات جمع بندی شود سپس با رئیس جمهور دیدار داشته باشیم.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظر آباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این ایده خوبی است که رئیس جمهور شناخت کلی از هر استان داشته باشد و با نظام مسائل آن آشنا شود، البته معاون پارلمانی نیز می تواند واسطه باشد و اطلاعات را منتقل کند، به هر حال بهترین روش برای بیان مسائل و مشکلات استان ها شنیدن چالش ها از زبان مجامع استانی نمایندگان مجلس است.

وی ادامه داد: نمایندگان ضمن بیان مشکلات می توانند راه کارها را نیز مطرح کنند و از طرف دیگر مسائل را اولویت بندی کرد.

حدادی با بیان اینکه تا کنون آمایش سرزمینی در سطح استان و ملی مورد غفلت قرار گرفته است، اظهار  داشت: آمایش سرزمینی در اولویت بندی کردن اقدامات در کشور نقش بسزایی دارد اما اواخر سال ۹۹ در کمیسیون امور داخلی کشور به جمع بندی رسید که بسیار دیر بود، اما می توان با نشست بین دولت و مجلس نسبت به اولویت بندی مسائل اقدام کرد.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با بیان اینکه باید استان ها به خود کفایی برسند، گفت: باید در حوزه اقتصادی و حل مشکل بیکاری در استان ها اقداماتی صورت گیرد، به نظر می رسد این موضوع باید در نشست مجامع استانی با معاون پارلمانی ریاست جمهوری مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما