شناسهٔ خبر: 173102 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

علیرضابیگی:

تمرکززدایی هویت حکمرانی را به استانداران باز می‌گرداند/ ضرورت توجه به آمایش سرزمین

علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد وقتی تمرکززدایی صورت بگیرد، هویت حکمرانی به استانداران به عنوان مسئولان نخست اجرایی مناطق باز می‌گردد و نهایتا توسعه متوازن و جبران عقب ماندگی محقق می‌شود.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضابیگی در خصوص اهمیت اجرایی شدن طرح آمایش سرزمین و تحقق تمرکززدایی در سراسر کشور، گفت: اساسا تمرکززدایی و انتقال ظرفیت ها به مدیران استانی دارای اهمیت است که در دولت های نهم و دهم محقق شد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس سازمان برنامه و بودجه به معاونت ریاست جمهوری ارتقاء یافت و در استان ها نیز به معاونت استانداران تبدیل شد.

وی ادامه داد: بر این اساس اکنون نیز آقای رئیسی باید سیاست مذکور را پیگیری کند و هویت حکمرانی به استانداری ها بدهد؛ در واقع باید سازمان برنامه و بودجه به معاونت ریاست جمهوری ارتقاء یابد و در استانها نیز تغییراتی صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه توسعه متوازن و جبران عقب ماندگی در بخش های مختلف با تمرکززدایی صورت می گیرد، افزود: باید اذعان کرد امروزه استانداران برای انجام امور باید چشم انتظار تصمیم روسای سازمان برنامه و بودجه باشند اما وقتی تمرکززدایی صورت بگیرد، هویت حکمرانی به استانداران به عنوان مسئولان نخست اجرایی مناطق باز می گردد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سند ملی آمایش باید به تصویب برسد تا مسئولان در چارچوب مشخصی به توسعه مناطق کشور بپردازند و از پراکنده کاری ها جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد تمرزکزدایی سبب پاسخگویی بیشتر مسئولان استانی نیز خواهد شد و اولویت های استانی خیلی بهتر پیگیری می شود.

نظر شما