شناسهٔ خبر: 172455 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایری در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

ملی کردن صنعت نشر در اولویت برنامه‌های وزیر ارشاد اسلامی قرار بگیرد

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون متبوع خبر داد و گفت: صنعت نشر کشور باید با استفاده از فناوری های نوین به خودکفایی رسیده و ملی شود.

به گزارش «نماینده» عبدالجلال ایری در تشریح جلسه روز دوشنبه ( ۲۵ مرداد ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جلسه کمیسیون سوابق و برنامه‌های خود را برای مدیریت وزارت ارشاد ارائه کرده و سپس مورد بحث و بررسی نمایندگان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: اقای اسماعیلی معتقد است که ساختار فعلی وزارت ارشاد ضعیف شده که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و تقویت شود، از طرفی رویکرد جوانگرایی و تدوین برنامه مجزا برای هر استان از نقاط قوت وی بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر پیشنهادی وزارت ارشاد همچنین به تغییر ساختار فعلی حوزه های فرهنگی و هنری و حذف نگاه قطبی به مسائل فرهنگی و ورزشی و حرکت بر مسیر انقلاب اسلامی و تدوین برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت حوزه سبک زندگی اشاره کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در ادامه جلسه اعضای کمیسیون عمران مجلس مطالبات، دغدغه‌ها و پیشنهادات خودشان را در خصوص نبود برنامه واحد و جامع فرهنگی در کشور و انتقال فرهنگی بین نسلی مطرح کرده و سپس به موضوع تقویت صنعت نشر کشور اشاره کردند که این موضوع از جمله موارد مورد تاکید وزیر پیشنهادی نیز بوده چرا که وی معتقد بود باید با استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت نشر به خودکفایی رسیده و این صنعت را ملی کنیم.

نظر شما