شناسهٔ خبر: 172460 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

برنامه وزرای «صمت و کار» در جلسه کمیسیون عمران مجلس بررسی شد

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:وزرای صمت و کار، تعاون و رفاه اجتماعی امروز با حضور در جلسه این کمسیون برنامه‌های خود را برای مدیریت این دو وزراتخانه مطرح کردند.کمیسیون عمران از هر دو وزیر پیشنهادی حمایت خواهد کرد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا رضایی‌کوچی در حاشیه جلسات کمیسیون‌های مجلس با وزرای پیشنهادی با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون عمران مجلس با وزرای پیشنهادی «صمت و کار» گفت: در این جلسه هر کدام از وزرا برنامه خود را به اعضای کمیسیون ارائه دادند.

وی با اشاره به مباحث صورت گرفته پیرو تولید مصالح ساختمانی و کنترل قیمت‌ها در این جلسه بیان داشت:در این زمینه بحث مفصلی در کمیسیون صورت گرفت.

رضایی‌کوچی تاکید کرد: همچنین در این جلسه درباره معادن به ویژه معادنی که تا به امروز کمتر به آن‌ها توجه شده بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس از قول وزیر پیشنهادی صمت پیرو برگزاری جلسات ماهانه و مشترک با این کمیسیون درباره قیمت مصالح ساختمانی خبر داد و گفت: در حال حاضر ما در بحث سیمان و هم فولاد تقریبا دو برابر نیاز داخل کشور مصالح تولید می‌کنیم، ولی یا مصالح کمیاب است و یا قیمت‌ها غیر واقعی است لذا باید برای کنترل قیمت مصالح ساختمانی راهکار پیدا کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه در روزهای اخیر به دلیل قطعی برق برخی مصالح ساختمانی نظیر سیمان کمیاب شده است، بیان داشت: وقتی مصالح ساختمانی مورد نیاز کشور است دلیلی ندارد این مصالح صادر شود، در نهایت پس از بحث و بررسی پیرامون برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت، اکثریت قاطع کمیسیون نظرشون در خصوص ایشان مثبت بود.

وی با اشاره به جلسه این کمیسیون با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهارداشت: همچنین در جلسه با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مباحثی اعم از بیمه همگانی، وضعیت مجتمع‌های تولیدی در حوزه مصالح ساختمانی به ویژه فولاد و سیمان، اشتغال و کارآفرینی اشاره شد. در نهایت پس از بحث و بررسی نظر اکثریت اعضای کمیسیون نیز نسبت به برنامه‌های ایشان مثبت بود.کمیسیون عمران از هر دو وزیر پیشنهادی حمایت خواهد کرد.

نظر شما