شناسهٔ خبر: 172306 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سبزی در نطق میان دستور:

رئیس جمهور با انتخاب مدیران توانمند و انقلابی طعم خدمت مومنانه را به توده‌های محروم بچشاند

محمد سبزی ساوه و زرندیه نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس انقلابی کارنامه و برنامه وزیران پیشنهادی را به دقت بررسی و وزیران شایسته را با پشتوانه رای قاطع به کابینه دولت سیزدهم بفرستند.

به گزارش «نماینده» محمد سبزی در نشست علنی امروز (سه شنبه۱۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزای سید و سالار شهیدان به پیشگاه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و محضر نائب بر حقش امام خامنه‌ای دامت برکاته، افزود: به امید توفیق ملت شریف ایران در اقامه عزای اباعبدالله الحسین (ع)؛ ملتی با شور عاشورایی که خاطره تلخ به خون تپیدن جگرگوشه پیامبر (ص)؛در بیابان کربلا و بی وفایی کوفیان داغی بر دل آنها نهاده، و با خدای خود پیمان بسته‌اند که سلاله حیدر (ع)را دیگر تنها نگذارند و هرگز اجازه ندهند جامعه اسلامی صحنه یکه تازی زرپرستاران و زورمداران شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با تشکر از زحمات و فداکاری پزشکان و پرستاران در این ایام اوج کرونا ادامه داد: در آستانه شروع به کار دولت سیزدهم و تشکیل کابینه آیت الله رئیسی ،بار دیگر سجده شکر و سپاس به درگاه خداوند منان می ساییم که بر ما منت نهاده و رادمردی از شاگردان مکتب عدل علوی را در معرض انتخاب آگاهانه ملت عزیز ایران قرار داد تا تحقق عدالت را در همه ابعادش پیگیری و اجرا کند و پایِ سیاست بازان شیفته مکاتب غرب و شرق و دستِ باندهای زر و زور و تزویر را از سرنوشت این ملت کوتاه گرداند.

سبزی در ادامه مطرح کرد: جناب آقای رئیسی با توجه به آگاهی و اطلاعات گسترده‌ای که از ظرفیت‌های عظیم کشور اسلامی مان دارد و چالش ها و موانع توسعه عدالت محور را به خوبی می‌شناسد ؛لذا انتظار می‌رود با انتخاب مدیران انقلابی،شجاع، توانمند،با تجربه ،جوانگرا و فارغ  از وابستگی های حزبی در همه رده‌های مسئولیتی کشور؛ از وزیران تا استانداران ،فرمانداران، بخشداران و مدیران؛ طعم خدمت مومنانه را به توده های محروم و مستضعف بچشاند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملت صبور ایران بعد از ۴۳ سال استقامت و پایداری بر آرمان‌های مقدس امام(ره) و شهیدان؛ انتظار دارند که تجربه‌های تلخ گذشته بار دیگر تکرار نشود و به مصداق آیه شریفه «انّ اللّه یأمرکم ان تؤدّوا الامانات الی اهلها»؛ زمام امور اجرایی کشور را به کسانی بسپارند که حقیقتاً پیگیر اجرای عدالت باشند ؛وامدار هیچ جریان سیاسی نباشند، پاکدست و فساد ستیز و در امانتداری مشهور باشند، مردمی باشند ، تیم همکارانشان از رانت و داد و ستدهای سیاسی به دور باشند،به خویشاوندان میدان ندهند و به فرموده شهید والامقام آیت الله بهشتی (ره )شیفته خدمت باشند نه تشنه قدرت.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس در ادامه مطرح کرد:از همکاران درخواست دارم که به فرموده مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری؛ کمک کنند این دولت کریمه هرچه سریعتر سامان یابد و فارغ از سهم خواهی ها ؛کارنامه و برنامه وزیران پیشنهادی را به دقت بررسی و وزیران شایسته را با پشتوانه رای قاطع به کابینه دولت سیزدهم بفرستند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه شهرستان‌های ساوه و زرندیه ادامه داد: جناب آیت الله رئیسی؛ اگرچه ساوه و زرندیه در جوار پایتخت بوده و بزرگترین شهرک های صنعتی را دارا است؛ اما از بسیاری جهات محروم است. جاده ساوه -غرق آباد، ساوه -زرندیه، جاده بیات نوبران، جاده خرقان، جاده خشک رود ،قتلگاه مردم شده است و آمار تصادفات منجر به فوت و مصدومیت در این مسیرها ،سالانه بیش از هزار نفر بوده که ده‌ها روستای ما از نعمت جاده آسفالته محروم است.

وی افزود: در زمینه آب شرب لازم می‌دانم به سهم خود از پیگیری های صورت گرفته در انتقال آب به ساوه از مسئولین ذیربط تشکر نمایم و امیدوارم با جدیت دولت تازه نفس و جهادی در آینده نزدیک مردم ساوه از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شوند.

سبزی افزود:  سوگمندانه باید عرض کنم ؛دشت زرندیه جزو دشت های ممنوعه بحرانی است که هر سال به طور میانگین ۸۵ سانتی متر سطح آب چاه‌ها کاهش می‌یابد و به تبع آن سالانه ۳۵ میلیون متر مکعب کسری مخزن داریم که چنانچه فکری نشود در آینده بحران آب خواهیم داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علاوه بر مشکلات معیشتی ،مشکل مسکن ،کرایه خانه های سنگین، قراردادهای یک ماهه آرامش را از کارگران زحمتکش و مظلوم صلب کرده و بعضاً کارگری با ۱۵ سال سابقه به راحتی اخراج می شود. مشکل بیمه و سختی کار سن بازنشستگی کارگران ساختمانی،مشکلات فرهنگیان ،بازنشستگان ،ایثارگران کشاورزان، دامداران ، مشکلات نهاده های دامی و کشاورزی در اثر بی تدبیری دولتمردان گذشته، زندگی را برای مردم عزیز سخت کرده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس در ادامه تاکید کرد: برخی صنایع حوزه انتخابیه بنده با مشکل نقدینگی و تهیه مواد اولیه روبرو هستند؛ استدعا داریم با انتخاب یک وزیر متخصص و متعهد و آشنا به صنعت ،نسبت به احیای شرکت های تولیدی اقدام شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:در پایان با آرزوی موفقیت برای دولت جدید به عنوان خادم مردم؛ تقاضای مبارزه بی امان با فساد را دارم. همانگونه که امیرمومنان (ع) فرمودند:" این اموال  را به بیت المال برمی گردانم ،گرچه مهر زنانتان کرده باشید"مفسدان باید شناسایی و مجازات شده و اموال به بیت المال برگردد. انشاء‌الله امیدوارم این دولت انقلابی زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی شده و با ظهور "حضرت ولی عصر روحی و ارواح العالمین له الفداء" پرچم اسلام در سراسر عالم برافراشته شود.

نظر شما