شناسهٔ خبر: 172309 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس زاده مشکینی در نطق میان دستور:

تشکیل قرارگاه جنگ برای مبارزه با کرونا ضروری است

عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به نحوه مقابله با کرونا، گفت: یا در یک ماه همه مردم را واکسینه کنیم یا یک ماه کشور را قرنطینه کنیم.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، ۱۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به تشکیل کابینه دولت سیزدهم، گفت: در شرایطی هستیم که فرصت آزمون و خطا نداریم؛ امروز اگر رئیس جمهور، وزرای خود را معرفی می کند و مجلس به آنها رأی اعتماد می دهد مطمئن باشید حداقل تا یک سال آتی، اگر بخواهیم وزیری را استیضاح کرده و جایگزین کنیم، حداقل یک سال ملاحظه خواهیم داشت و بعد از آن نیز مجلس در مسیر انتخابات آتی مجلس می افتد از این رو بدیهی، ضروری و حیاتی است که وزرای دولت باید عناصری توانمند، متخصص، سالم و مسلط به وظایف و مأموریت وزارتخانه بوده و دارای درک و تحلیل واقع بینانه از وضعیت موجود کشور و حوزه مدیریت خود باشند.

 نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کابینه دولت در عین کارآمدی باید سمبل و نماد تجلی وحدت ملی و انسجام اجتماعی و ملی کشور باشد، تأکید کرد: شاکله و ترکیب کابینه باید آیینه ایران بزرگ و باعظمت باشد، از همه اقوام و استان ها و از همه اقشار باشد؛ کابینه باید فرصتی برای کم کردن گسل های اجتماعی در کشور باشد.

وی افزود: تأکید می کنم وزرای پیشنهادی رئیس جمهور در خانه ملت محک می زنیم و مطمئن هستم مجلس انقلابی به صورت فله ای به وزرا رأی نخواهد داد و جلسات مجلس صرفا جلسات تشریفاتی نخواهد بود.

عباس زاده مشکینی ادامه داد: نباید مشغول فروعات شده و از اصول ها غافل شویم، امروز همه کشور درگیر کرونا است و نظام سلامت و بیمارستان های ما پاسخگوی درمان مردم و مراجعه مردمی نیستند؛ امروز کشور ما با یک جنگ تمام عیار بیولوژیک مبتلا و درگیر بوده و جا دارد و شایسته است قرارگاهی مانند قرارگاه جنگ تشکیل دهیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: یا در یک ماه همه مردم را واکسینه کنیم یا یک ماه کشور را قرنطینه کنیم.

نظر شما