شناسهٔ خبر: 172205 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رئیسی:

رفع خلاء قوانین در گرو فعالیت بیشتر کمیسیون‌های تخصصی قوه مقننه است

حسین رئیسی عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس گفت: برای رفع خلاء قوانین باید اقدامات کارشناسی دقیق و مستمر صورت بگیرد که این مهم نیازمند فعالیت بیشتر کمیسیون‌های تخصصی قوه مقننه است.

به گزارش «نماینده» حسین رئیسی در رابطه با اهمیت کمیسیون محور شدن فعالیت های مجلس شورای اسلامی، گفت: امروزه قوانین متعددی وجود دارد که نیاز به بازنگری و تقنین آنها وجود دارد.

نماینده مردم میناب و رودان و جاسک و سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع برای رفع خلاء قوانین باید اقدامات کارشناسی دقیق و مستمر صورت بگیرد که این مهم نیازمند فعالیت بیشتر کمیسیون های تخصصی قوه مقننه است.

وی ادامه داد: باید اذعان کرد برای افزایش جلسات کمیسیون ها نیاز به تغییر آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است و در این راستا باید تلاش کرد زمینه طرح نظرات مختلف نمایندگان نسبت به موضوعات فراهم شود تا تحقق اجماع آراء عملیاتی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه کمیسیون های تخصصی می توانند میزبان مسئولان اجرایی و کارشناسان متفاوتی باشند که این فرصت برای جلسات صحن علنی به خوبی فراهم نیست، افزود: بر این اساس باید گفت وقتی طرح یا لایحه ای در کمیسیون به جمع بندی می رسد، در صحن علنی نیز خیلی راحت تر به تصویب خواهد رسید.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین فعالیت بیشتر کمیسیون ها کمک می کند نمایندگان نیز خیلی راحت تر در جلسات علنی به مسائل کلان و مشکلات مردم بپردازند.

نظر شما