شناسهٔ خبر: 172102 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سلیمی:

اتهام‌زنی به تهران در حادثه نفتکش اسرائیلی، دامن‌زدن به سیاست ایران‌هراسی است

اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: اتهام زنی به تهران در حادثه نفتکش اسرائیلی، دامن زدن به سیاست ایران هراسی در منطقه و جهان است.

به گزارش «نماینده» اصغر سلیمی در واکنش به تلاش رژیم صهیونیستی برای بررسی حادثه نفت‌کش در شورای امنیت و اتهام زنی به ایران، گفت: طی چند مدت گذشته اسرائیلی ها با همکاری ایالات متحده تلاش کردند زمینه ایران هراسی در منطقه را فراهم کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس با ترسیم دسیسه های مختلف و ایجاد مشکلات برای نفتکش های مختلف تلاش کردند این مهم را به گردن کشورمان بیاندازند و تهران را متهم به انجام اقدامات بی ثبات کننده در منطقه کنند.

وی ادامه داد: این مهم در حالیست که برخی از کشورهای همپیمان منطقه ای اسرائیل نیز برای تکمیل پازل این نقشه، همواره جمهوری اسلامی ایران عامل بی ثباتی در منطقه دانسته و خواستار همکاری بین المللی برای جلوگیری از رفتارهای کشورمان شدند که بخشی از سیاست ایران هراسی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ایران همواره امنیت خلیج فارس و مسیر تردد نفتکش ها و کشتی های کشورهای مختلف در این منطقه را فراهم کرده است، افزود: بر این اساس طرح موضوع حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی در عمان صرفا فریب دادن افکار عمومی دنیا است زیرا هیچ دلیل و مدرک مستندی برای این مهم وجود ندارد.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد شورای امنیت سازمان ملل باید در مقابل زیاده خواهی رژیم صیهونیستی ایستادگی کند و بجای طرح موضوع واهی حمله ایران به نفتکش اسرائیلی، اقدامات بی ثبات کننده این رژیم متخاصم در فلسطین و منطقه را بررسی و محکوم کند.

نظر شما