شناسهٔ خبر: 172040 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فیروزی:

قانون‌زدایی با کمیسیون محور شدن مجلس محقق می‌شود

حجت الله فیروزی فسا عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس گفت: امروزه جامعه و نخبگان از قوه مقننه انتظارات مختلفی مانند قانون زدایی دارند لذا باید به سمت کمیسیون محور شدن فعالیت های مجلس گام برداریم.

به گزارش «نماینده» حجت الله فیروزی در رابطه با اهمیت کمیسیون محور شدن فعالیت های مجلس شورای اسلامی، گفت: امور قوه مقننه بر اساس آیین نامه داخلی اداره می شود لذا هر نوع تغییری ابتدا باید در مفاد این مهم صورت بگیرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جامعه و نخبگان از قوه مقننه انتظارات مختلفی مانند قانون زدایی دارد، اظهار کرد: به نظر می رسد جلسات صحن علنی باید کمتر باشد و نشست های کمیسیون های تخصصی افزایش یابد تا عصاره فعالیت نمایندگان ملت در صحن مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی وظیفه قانونگذاری را بر عهده دارد، ادامه داد: بر این اساس باید جلسات کمیسیون های تخصصی بیشتر از شرایط فعلی باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه برخی عنوان می کنند فعالیت بیشتر کمیسیون ها از ابراز نظر نمایندگان ملت در صحن علنی می کاهد، افزود: اگر آیین نامه داخلی مجلس اصلاح شود، نظراتی که افراد می خواهند در صحن مطرح کنند، می تواند در کمیسیون ها بیان شود تا گزارش نهایی کمیسیون با اصلاح حداقلی در صحن به تصویب برسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مطابق موارد یاد شده صحن علنی می تواند به جایگاه نظارت و بیان نظرات کلی نسبت به موضوعات مختلف شود تا مردم در جریان امور قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: همچنین قانونگذاری نیز در داخل کمیسیون ها صورت بگیرد تا امور پخته تر و کارشناسی تر شود.

نظر شما