شناسهٔ خبر: 171545 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سلیمی:

تحقق توسعه متوازن و جلوگیری از اتلاف منابع از دستاوردهای تمرکززدایی است

اصغر سلیمی عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس اعتقاد دارد تحقق توسعه متوازن و جلوگیری از اتلاف منابع از دستاوردهای تمرکززدایی است.

به گزارش «نماینده» اصغر سلیمی در رابطه با اهمیت اجرایی شدن طرح آمایش سرزمین در سراسر کشور، گفت: امروزه همه کارشناسان اعتقاد دارند برای اجرای صحیح آمایش سرزمینی باید به سمت تفویض اختیارات به مدیران استانی گام برداریم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع امروزه سیاست گذاری ها و تصمیم سازی ها در پایتخت انجام می شود و استانها صرفا اجراکننده هستند در حالی که باید نظرات مدیران میدانی نیز در تصمیم گیری ها لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی تمرکززدایی شکل بگیرد، مدیران استانی نیز پاسخگوتر خواهند بود، ادامه داد: باید اذعان کرد یکی از دلایل اینکه بسیاری از پروژه ها به طور نیمه کاره رها شده اند، وجود بوروکراسی اداری در پایتخت است در حالی که اگر تمرکززدایی شکل گرفته بود اکنون شاهد چنین مشکلاتی در کشور نبودیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه توسعه متوازن و جلوگیری از اتلاف منابع از دستاوردهای تمرکززدایی است، افزود: در واقع وقتی شاهد برنامه ریزی منسجم در بخش های مختلف کشور باشیم، این مهم سبب یکپارچه سازی امور خواهد شد و از اتلاف منابع جلوگیری می شود.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوارم دولت جدید نسبت به ظرفیت های استانها توجه ویژه ای داشته باشد و بتوانیم در آینده شاهد توسعه متوازن در کشور باشیم.

نظر شما