شناسهٔ خبر: 173027 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شریعتی نیاسر:

تفویض اختیار به مسئولان استانی سبب اعتمادزایی و بروز خلاقیت می‌شود

مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تفویض اختیار بیشتر به مسئولان استانی سبب اعتمادزایی و بروز خلاقیت در استانها می شود.

به گزارش «نماینده» مالک شریعتی نیاسر با تأکید بر اهمیت افزایش اختیارات استانداران، گفت: هر چقدر امور اجرایی به استانها واگذار شود و مدیران بتوانند با بهره گیری از اختیارات خود، موضوعات را به صورت غیرمتمرکز پیگیری کنند، بار اجرایی وزارتخانه ها و دستگاه ها کاهش می یابد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع با تحقق این امر، وزارتخانه ها می توانند به سیاست گذاری، تصمیم سازی و ترسیم نقشه راه بپردازند.

وی با اشاره به اینکه تفویض اختیار بیشتر به مسئولان استانی سبب اعتمادزایی می شود، ادامه داد: در این میان اختیارات باید طوری به افراد ارائه شود که در برابر آن نیز پاسخگویی لازم وجود داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه کنترل از مرکز کشور سبب کند شدن امور و جلوگیری از بروز خلاقیت ها می شود، افزود: بدون شک می توان اذعان کرد مدیران محلی و استانی شناخت بیشتری نسبت به مسائل استان دارند که افزایش اختیار می تواند برای حل مشکلات به آنها کمک شایانی کند.

عضو کمیسیون انرژی  در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منابع و اعتبارات نیز باید متناسب با اختیارات برای استانها پیش بینی شود، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال استانهای مرزی، نفت خیز و غیره می توانند خودکفا باشند و در مقابل استانهایی وجود دارند که نیاز به کمک بیشتری دارند لذا چنین موضوعی می تواند سبب محرومیت زدایی شود.

نظر شما