شناسهٔ خبر: 171603 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تاکید حیدری بر تحقق تمرکززدایی:

ساختار توزیع منابع در کشورمان نیازمند اصلاح است

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ساختار توزیع منابع در کشورمان درست نیست لذا باید به سمت تمرکززدایی و تعریف مجدد در ساختار اداری باشیم.

به گزارش «نماینده» شهریار حیدری در خصوص اهمیت اجرایی شدن طرح آمایش سرزمین در سراسر کشور، گفت: وقتی تمرکز زدایی صورت بگیرد، شاهد توزیع قدرت در کشور خواهیم شد که این موضوع امری مهم بشمار می رود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع با نگاهی به کشورهای دنیا می توان مشاهده کرد، توزیع قدرت و منابع موجب شده رشد این سرزمین ها سرعت یابد.

وی با اشاره به اینکه ساختار توزیع منابع در کشورمان درست نیست، ادامه داد: در واقع همواره وقتی صحبت از تمرکززدایی می شود، همه به انتقال پایتخت اشاره می کنند در حالی که با ساختار کنونی پایتخت در هر استانی باشد، شاهد بروز مشکلات خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید شاهد تعریف مجدد و تغییر در ساختار اداری کشور باشیم، افزود: بنابراین باید در راستای تحقق بخشیدن به طرح آمایش سرزمین، به سمت تمرکززدایی صحیح گام برداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون باید از ظرفیت های استانها به خوبی بهره برد تا شاهد توسعه متوازن کشور باشیم و این موضوع امری است که مسئولان نباید از آن غافل شوند.

نظر شما