شناسهٔ خبر: 172031 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کاظمی:

توسعه متوازن کشور در گرو اعتقاد مسئولان به سیاست تمرکززدایی است

محمد رضا کاظمی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد توسعه و رشد متوازن زمانی در کشور رخ می‌دهد که سیاستگذاران و مسئولان اعتقاد به تمرکززدایی داشته باشند.

به گزارش «نماینده» سیدحمیدرضا کاظمی در رابطه با اهمیت اجرایی شدن طرح آمایش سرزمین در سراسر کشور، گفت: توسعه و رشد متوازن زمانی در کشور رخ می دهد که سیاستگذاران و مسئولان اعتقاد به تمرکززدایی داشته باشند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع برای برنامه ریزی و سیاستگذاری باید توانمندی و فرصت های استان ها به خوبی ارزیابی و سپس از مدیریت استانی و محلی جهت استفاده از این ظرفیت ها برای توسعه کشور بهره گیری شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه شاهد وجود مناطق برخوردار و استان های کمتر توسعه نیافته هستیم، ادامه داد: برای جلوگیری از چنین موضوعی باید به سمت تفویض اختیار به مدیران محلی و همچنین توزیع متوازن اعتبار حرکت کنیم زیرا این دو مولفه مکمل یکدیگر هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد وقتی اختیارات مدیران افزایش می باید، زمینه و فرصت مناسب تری برای نظارت بر عملکردها ایجاد می شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا باید در دولت جدید شاهد تحقق تمرکززدایی در امور مختلف باشیم زیرا این موضوع می تواند به تسریع در حل مشکلات کشور کمک کند.

نظر شما