شناسهٔ خبر: 171359 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

علیرضا بیگی:

آمریکایی ها در حال ترویج جنگ قبیله ای در افغانستان هستند

علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: نقش ایالات متحده در چالش ایجاده شده در افعانستان مشهود است و در واقع آمریکایی ها در حال ترویج جنگ قبیله ای در افغانستان هستند.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضا بیگی به خروج نظامیان آمریکایی ازافغانستان و بحران ایجاد شده در این کشور اشاره کرد و گفت: نظامیان آمریکایی در شرایطی وادار به خروج از افغانستان شدند که با یک راهبرد طراحی شده بحران عظیمی را در این کشور شکل داده اند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: نقش ایالات متحده در چالش ایجاده شده در افعانستان مشهود است؛ چرا که در مذاکرات قطر دولت افغانستان نقشی نداشته و طالبان همه کاره بوده است.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: امروزه گروهی به نام طالبان داعیه دار تشکیل حکومت اسلامی هستند و این در شرایطی بوده که مردم افغانستان به مبارزه با آنها می پردازند و هیچ اعتماد و اعتقادی به طالبان ندارند.

وی اظهار کرد: آمریکایی ها در حال ترویج جنگ قبیله ای در افغانستان هستند و در حقیقت نزاع قدرتهاست؛ چرا که برخی از کشورها سکوت پیشه کرده اند و تلاش دارند که سلطه خود را در گوشه و کنار افغانستان اعمال کنند.

علیرضا بیگی تصریح کرد: مداخله در امورات دیگر کشورها نقض حقوق بین الملل است؛ بنابراین آمریکا و هر کشور دیگری حق دخالت در افغانستان را ندارد.

وی به راه حل اساسی برای عبور از بحران افغانستان اشاره و عنوان کرد: احزاب ملی، شناسنامه دار و مردمی می توانند با اتحاد و همدلی در مقابل بیگانگان بایستند و کشورشان را از این چالش عظیم نجات دهند.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی افزود: در حال حاضر رسانه های معاند، کشورمان را محکوم به حمایت از طالبان می کنند که ضروریست وزارت امور خارجه سکوت خود را بشکند و با انتشار بیانیه ای این ادعا را تکذیب کند.

وی تصریح کرد: آمریکا جنگ قبیله ای در افغانستان را رواج می دهد و در همین راستا نیز اعلام می کند که اگر از این کشور خارج شویم نا امنی گسترده خواهد شد و به نحوی می‌خواهد حضورش را توجیه کند.

نظر شما