شناسهٔ خبر: 171762 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اسحاقی تأکید کرد؛

بازگشایی هرچه سریع‌تر پایانه گمرکی یزدان

سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات در مجلس با اشاره توافقات صورت گرفته با افغانستان، تأکید کرد جهت تأمین امنیت و ثبات منطقه باید هرچه سریع‌تر پایانه گمرکی یزدان جهت آغاز خرده فروشی مرزنشینان افغانستانی بازگشایی شود.

به گزارش «نماینده» سلمان اسحاقی با اشاره به پیگیری های مستمر برای بازگشایی پایانه گمرکی یزدان پس از ۷ سال، گفت: با پیگیری های وزرای امور خارجه، نیرو و گمرک، توافقی در مصوبات ششمین کمیسیون مشترک ایران و افغانستان صورت گرفت که اجرای آن لازمه برگزاری این کمیسیون است اما به دلیل شرایط حال حاضر افغانستان، این جلسه برگزار نشده است.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه در راستای حمایت از مردم افغانستان، پایانه گمرکی یزدان باید با خرده فروشی کار خود را آغاز کند، اظهار داشت: در حال حاضر در برهه ای از زمان هستیم که باید در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی و با در نظر گرفتن امنیت و ثبات منطقه، از مردم عزیز در کشور دوست و برادر، افغانستان حمایت کنیم.

وی افزود: پیگیری هایی لازم جهت آغاز خرده فروشی در پایانه گمرکی یزدان انجام شده و گمرک، مرزبانی و ارتش آمادگی آغاز این کار را دارند و زیرساخت‌ها نیز فراهم است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به توافقات صورت گرفته در پایتخت بر اقدام هرچه سریع تر از سوی استانداری استان خراسان جنوبی و مراجع ذیصلاح تأکید و خاطرنشان کرد: آغاز خرده فروشی در پایانه گمرکی یزدان در راستای حمایت از مردم افغانستان بوده و برای تأمین معیشت مردم کشور همسایه در شرایط فعلی افغانستان بسیار حائز اهمیت است.

نظر شما