شناسهٔ خبر: 171149 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ابوترابی:

آمریکا پناهگاه تروریست هایی است که ۱۷ هزار ترور در ایران انجام داده اند

ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: آمریکا پناهگاه تروریست هایی است که ۱۷ هزار ترور در ایران انجام داده اند، ایالات متحده بزرگترین کمک کننده به گروهک منافقین است.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی با اشاره به حقوق بشر آمریکایی، گفت: آمریکا دم از حقوق بشر می زند ولی بزرگترین ناقض حقوق بشر است، امکانات نظامی که امروز به سعودی ها می دهد و به آنها در نابود کردن بیمارستان ها و مدارس مردم یمن کمک می کند، نشانه بارز نقض حقوق بشر است، آمریکا با کمک به عربستان دست به تحریم دریایی و هوایی مردم یمن زده  که قربان اصلی آن زنان و کودکان یمنی است اما دم از حقوق بشر هم می زنند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکا پناهگاه  تروریست هایی است که ۱۷ هزار ترور در جمهوری اسلامی ایران انجام داده اند، ایالات متحده بزرگترین کمک کننده به گروهک منافقین است، نکته حائز اهمیت این است که اسامی این تروریست ها و اعضای این گروهک از لیست تروریست آمریکا خارج می شود در حالی که همچنان گروهک منافقین به داعش برای خراب کاری و کشتار مردم منطقه کمک می کند.

وی اظهار داشت: این رفتارها نشان می دهد که آمریکا در بحث حقوق بشر سیاسی عمل می کند و دروغ می گوید، در حالی که پارلمان عراق خروج نظامی های آمریکا را قانونی کرده و تاکید کرده باید این نیروها خاک عراق را ترک کنند اما همچنان شاهد به شهادت رساندن مردم عراق و نیروهای حشد الشعبی از سوی نیروهای نظامی آمریکا هستیم این کارها خلاف تمام پروتکل های بین المللی است.

ابوترابی با اشاره به نقض حقوق بشر در ایران از سوی آمریکا، گفت: تحریم دارویی ایران از جمله دارو برای بیماران پروانه ای و سرطانی نمونه دیگر حقوق بشر آمریکایی است، ایران در زمینه تهیه داروی بیماران پروانه ای با مشکل مواجه است و آمریکا بر خلاف قوانین بین‌المللی اجازه نمی دهد که ایران حتی با پرداخت پول هم این داروها را تامین کند. این رفتار خلاف معاهده برجام است که خودشان آن را امضا کرده اند.

نظر شما