شناسهٔ خبر: 171121 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

چمران: شهردار جدید تهران باید قدرت تعامل با دولت و مجلس را داشته باشد

مهدی چمران مهدی چمران منتخب شورای ششم تهران توضیحاتی درباره ویژگی‌های شهردار آینده پایتخت و زمان انتخاب شهردار ارائه داد.

به گزارش «نماینده» مهدی چمران منتخب شورای ششم تهران درباره انتخاب شهردار برای پایتخت و ویژگی‌های مدنظر در این زمینه اظهار داشت: ویژگی‌ها در این راستا مشخص است گروهی هم برای همین مسأله از منتخبین شورای ششم مشخص شده‌اند تا شاخص‌ها و ویژگی‌ها را مکتوب کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر می‌دانیم ویژگی‌ها چگونه باید باشد و شهردار آینده چه خصوصیت‌هایی را لازم است دارا باشد،‌گفت: ان‌شاءالله گزینه‌های مطرح طبق فرآیند تعریفی انتخاب می‌شوند.

چمران بیان داشت: زمان نهایی شدن انتخاب شهردار مشخص نیست و این قضیه بستگی دارد که چه تعداد گزینه را بخواهیم بررسی کنیم.

منتخب شورای ششم در پاسخ به این پرسش که آیا قبل از ۱۴ مرداد که فعالیت شورای ششم آغاز می‌شود شهردار انتخاب خواهد شد یا خیر؟ گفت: تلاش می‌کنیم قبل از ۱۴ مرداد در این زمینه به نتیجه برسیم. زمان نداریم نباید وقت را از دست بدهیم.

وی گفت: شهردار آینده پایتخت باید جهادی، انقلابی، متخصص و متعهد باشد و ویژگی‌های شخصی آن به صورتی باشد که مناسب شهرداری تهران باشد همچنین تعامل با دولت و مجلس برقرار کند و شناخت و آگاهی کامل به شهر داشته باشد.

چمران در پاسخ به این پرسش که آیا شهردار آینده از بدنه شهرداری انتخاب می‌شود یا خارج از آن، گفت:نمی‌دانم و نمی‌توانم بگویم حتما از بدنه شهرداری و یا خارج از شهرداری است باید قیاس‌ها کامل در این راستا صورت گیرد.

منتخب شورای ششم در پاسخ به پرسیش دیگری مبنی بر اینکه ۸ گزینه مطرح شده در مورد شهرداری پایتخت  چقدر جدی است؟ گفت: به فضای مجازی و گمانه‌زنی‌ها کاری نداریم این گزینه‌ها مانند لیست‌هایی مختلفی که در مورد  شورای ائتلاف اعلام می‌شد، است که پس از آن دیدید که لیست نهایی ما متفاوت از لیست‌های مختلفی بود که به ما نسبت می‌دادند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۴۰۰-۰۴-۰۹ ۱۱:۲۰ 0 0

    بنظرم بهترین و شایسته ترین افراد برای تصدی پست شهردار تهران با توجه به روزمه و سوابق درخشان آقایان ۱-محسن پیرهادی۲-مازیار حسینی می باشند.
                                

نظر شما