شناسهٔ خبر: 171568 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

چمران:

گزینه های شهرداری تهران ۳۱ نفره شد/ انصرافی ها مشخص شدند

چمران منتخب شورای ششم شهر تهران از انصراف ۱۰ نفر از گزینه‌های انتخاب شهردار خبر داد و گفت: پس از بررسی‌های اولیه ۱۰ نفر به عنوان گزینه‌های نهایی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

به گزارش «نماینده» مهدی چمران منتخب شورای ششم درباره سرانجام انتخاب شهردار در پایتخت اظهار داشت: شب گذشته برخی از گزینه‌ها از ۴۱ نفر پیشنهاد انصراف دادند چرا که برخی از آنها اعلام کردند به لحاظ برخی از مسئولیت‌ها و یا حکم از رهبری جهت حضور در شهرداری تهران منصرف شده‌اند و بابت این موضوع عذرخواهی کردند.

وی افزود: سایر گزینه‌ها که اعلام آمادگی کردند، قرار شده رزومه کامل اولیه از خودشان تا چهارشنبه برای ما ارسال کنند و بعد ما بررسی مقدماتی و نهایی انجام دهیم. 

منتخب شورای ششم گفت: بررسی‌های اولیه که انجام شد، ۱۰ نفر در مرحله پایانی انتخاب می‌شوند و سپس از آنها مصاحبه و برنامه‌های حضوری خواهند داشت تا ما از میان آنها فردی را به عنوان شهردار انتخاب کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که نظر شما در مورد شهردار زن یا مرد برای پایتخت چیست، گفت: این قضیه به لحاظ جنسیتی فرقی ندارد. همه گزینه‌ها مقایسه و بررسی می‌شوند و نظر مثبت یا منفی خاصی در این راستا نداریم.

وی در مورد گمانه‌زنی‌هایی که در فضای مجازی و رسانه‌ها برای انتخاب شهردار انجام گرفته گفت: باید این موضوع را دقیق بررسی کنیم و هنوز انتخاب شهردار مشخص نیست. 

وی در مورد شاخص‌هایی که از سوی شهروندان به سایت شورای ائتلاف جهت انتخاب شهردار ارسال شده است، گفت: از جمله این شاخص‌های بارز که توسط شهروندان ارسال شده است، انتخاب شهردار از بدنه شهرداری و یا ملی بودن چهره آن است. 

وی گفـت: برای ما فرقی ندارد که بدنه شهردار از خارج شهرداری باشد، البته اگر از بدنه باشد چه بهتر و اگر از خارج از شهرداری باشد،‌اگر توانمند باشد مشکلی ندارد. آقای قالیباف هم برای خارج از شهرداری بود ولی بهترین شهردار پایتخت شد. 

به گزارش فارس، پرویز فتاح،‌ مخبر دزفولی، سعید محمد، سردار حاجی زاده،‌ فرهاد رهبر، محمد فروزنده سردار وحیدی و مسکنی از گزینه هایی هستند که انصراف داده اند.

نظر شما