شناسهٔ خبر: 171090 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اسماعیلی مطرح کرد:

خلاص شدن از شرِ کنکور رفتن به سمت خیرِ سوابق تحصیلی

کنکور 43 رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کنکور همواره با استرس و اضطراب همراه بوده بر همین اساس باید "شر" کنکور را از سر نظام آموزشی کشور کوتاه کنیم.

به گزارش «نماینده» مهدی اسماعیلی در مورد حذف سوابق تحصیلی در کنکور سال آینده گفت: برای آزمون کنکور سراسری باید مسیری بهتری در جهت سنجش دانش آموزان و ورود آنها به دانشگاه انتخاب کنیم. کنکور همیشه با استرس و اضطراب  همراه بوده و گاهی با خبرهای ناخوشایندی مبنی بر عدم پذیرش دانش آموزان در رشته مورد علاقه و دلخواه همراه است که افسوس غیر قابل جبرانی را از خود جای می‌گذارد، بر همین اساس باید "شر" کنکور را از سر نظام آموزشی کشور کوتاه  کنیم. 

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کردند، امتحان کنکور برای دروس تخصصی دو بار در سال برگزار شود و نتایج امتحانی که از لحاظ سوابق تحصیلی و اختصاصی کنکور سراسری گرفته می‌شود تا دو سال اعتبار داشته باشد. در نظر گرفتن سوابق تحصیلی برای ورود به دانشگاه اقدام موثری برای سنجش دانش آموزان است.

دو جنبه مثبت در نظر گرفتن سوابق تحصیلی در کنکور

وی ادامه داد: برگزاری کنکور با در نظر گرفتن سوابق تحصیلی را می‌توان از دو جنبه مثبت ارزیابی کنیم ، نخست  موجب کاهش استرس دانش آموزان در شب امتحان می‌شود و از طرفی عاملی برای آموختن محتوایی دروس و تلاش برای کسب نمره بهتر در سال‌های متوسطه دوم خواهد بود.

اسماعیلی در مورد برگزاری دو بار آزمون دروس تخصصی در سال تاکید کرد: اعضای شورا همچنین مصوب کردند که امتحان کنکور برای دروس تخصصی ۲ بار در سال برگزار شود و نتایج امتحانی که از لحاظ سوابق تحصیلی و اختصاصی کنکور سراسری گرفته می‌شود.  برگزاری آزمون در دو نوبت عاملی بر کاهش استرس دانش آموزان است و از جهتی اگر دانش آموزی شب امتحان کنکور با مشکلی مواجه شده و نتوانسته در آزمون شرکت کند فرصت تلاش مجدد دیگری را داشته باشد، به شرطی که دروس تخصصی و عمومی به یک میزان لحاظ شود.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: اگر حذف کنکور با شرایط عنوان شده از طرف شورای عالی فرهنگی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیایید بدون شک با بررسی و کارشناسی بهتر و دقیق تری مورد بررسی قرار می گیرد.

نظر شما