شناسهٔ خبر: 172710 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اسماعیلی:

موضوع حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره بدون بررسی مطرح شد

مهدی اسماعیلی رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی،گفت: خبر حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره بنا به دلایل عنوان شده و تکذیب آن باید مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات منطقی اتخاذ گردد؛ چرا چنین موضوعاتی بدون بررسی و مطالعه کارشناسی مطرح می‌شود .

به گزارش «نماینده» مهدی اسماعیلی در واکنش به حذف رشته نمایش دختران در هنرستان «سوره»  و تکذیب این خبر گفت: هنرستان‌های کشور زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی دولتی و غیردولتی هستند که با تمام این دسته بندی‌ها همگی زیر نظر آموزش و پرورش کشور اداره می‌شوند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: در نظام آموزش و پرورش باید تغییرات ساختاری ایجاد شود و رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از حمایت‌های مادی و معنوی بیشتری برخوردار باشند. کاهش رشته‌های نظری و تقویت مهارت آموزی بی شک توسعه یافتگی در ابعاد داخلی و بین المللی را به همراه خواهد داشت.

دانش آموزان مهارت آموزی را بیاموزند

وی ادامه داد: با گذشته قریب به دو سال از عملکرد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم بیشتر به ابعاد تقویت مهارت آموزی و برنامه ریزی ساختاری، توجه به سند تحول بنیادین و قوانین بالادستی نظام آموزش و پرورش و به مهارت آموزی دانش آموزان تاکید کرده و لازم است هر یک از دانش آموزان در طول دوران تحصیل بتوانند حداقل یکی از دروس مهارت آموزی را بیاموزند.وی ادامه داد: رشته‌های تحصیلی باید با توجه به نیاز جامعه در هنرستان‌ها و مراکز آموزشی علمی تدریس شوند و مورد توجه مسئولان و متولیان نظام آموزشی قرار بگیرد، خبر حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه «سوره» بنا به دلایل عنوان شده و تکذیب آن  باید مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات منطقی اتخاذ گردد؛ چرا چنین موضوعاتی بدون بررسی و مطالعه کارشناسی مطرح می‌شود .

 اسماعیلی یادآور شد: بسیاری از رشته‌های هنرستانی از نیازهای اصلی جامعه ما محسوب می‌شوند، عرصه تئاتر و سینما و بسیاری از رشته‌های هنری دیگر می‌توانند در جهت تقویت امور هنری نقش برجسته‌ای را ایفا نمایند.رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطر نشان کرد: حذف رشته‌های تحصیلی از نظری تا مهارتی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نظر شما