شناسهٔ خبر: 169381 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تحقیق و تفحص از سازمان سنجش در دستور کار صحن علنی

سازمان سنجش عضو کمیسیون آموزش مجلس، تحقیقات و فناوری مجلس از بررسی طرح تحقیق و تفحص از سازمان سنجش در جلسه هفته آینده صحن علنی مجلس خبر داد.

به گزارش«نماینده» احمد نادری با یادآوری رأی قاطع اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور ، تصریح کرد: این طرح، در نوبت صحن علنی برای رسیدگی قرار دارد و به احتمال قوی هفته اول گشایش مجلس یعنی هفته آینده در صحن علنی مطرح خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح محورهای گوناگونی دارد، اضافه کرد: عدم شفافیت وزارت علوم و سازمان سنجش در موضوعات مختلف و وصول گزارشات مردمی موجب کلید خوردن این طرح شد.

وی با یادآوری اینکه این طرح به منظور شفاف‌سازی عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور در بازه زمانی 1391 تا 1399 است، افزود: این طرح تحقیق و تفحص با 5 محور اصلی کلید خورده که علاوه بر مباحث اداری و مالی (معاونت‌ها، دفاتر و مدیریت‌های مختلف) سازمان سنجش، محورهایی در حوزه تخصصی آزمون و سنجش نیز در آن قید شده است.

نادری، تمرد وزیر علوم از برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1400 را یکی از علل این طرح تفحص دانست و ادامه داد: قطعا در جریان این طرح از عملکرد «شرکت تعاونی سازمان سنجش» تحقیق و تفحص خواهد شد؛ لازم به ذکر است که شرکت مذکور که ذیل سازمان سنجش قرار دارد و خود اقدام به برگزاری آزمون‌های آزمایشی کرده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: این تحقیق و تفحص در صورت رأی مثبت صحن علنی مجلس به منظور شفاف سازی سازمان سنجش صورت می‌گیرد تا مردم در جریان تخلفات احتمالی و پنهان در سایه این سازمان قرار گیرند.

نظر شما