شناسهٔ خبر: 171036 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

احمدی:

کنکور سراسری به تعویق نمی‌افتد

محمدرضا احمدی دبیر کمیسیون آموزش مجلس به بیان توضیحاتی درباره موضع مجلس درباره طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تغییر شیوه پذیرش کنکور از سال ۱۴۰۲ پرداخت.

به گزارش «نماینده» محمد رضا احمدی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تغییر شیوه پذیرش کنکور از سال ۱۴۰۲ گفت: این موضوع در جلسه روز چهارشنبه در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: با بررسی این مصوبه شورای عالی، مشکلات بسیاری در آن مشخص شد، بر این اساس مقرر شد که مجلس در این هفته جلسه‌ای برگزار و نظرش را درباره این مصوبه اعلام کند.

عدالت آموزشی با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی زیر سوال می‌رود

احمدی با بیان اینکه عدالت آموزشی با طرحِ تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور زیر سوال می‌رود خاطر نشان کرد: کمیسیون آموزش قطعا نظر خودش را درباره این طرح اعلام می‌کند.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: موضوع دیگر مورد بحث بورسیه‌های وزارت علوم است که هم اکنون در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح شده است. در بررسی بورسیه‌ها وزیر علوم و برخی دیگر از مسئولان به کمیسیون اصل نود آمدند. موضوع بررسی مربوط به دستوراتی بود که برخی مسئولان اعلام کرده بودند بورسیه برخی دانشجویان باید توصیه‌ای اعطا شود و بورسیه برخی از افراد هم سلیقه‌ای اعمال شده بود.

حق کشی زیادی در اعطای بورسیه‌های وزارت علوم رخ داده است

احمدی با بیان اینکه ۲ ماه دیگر درباره موضوع بورسیه‌ها اعلام نظر می‌شود توضیح داد: در کمیسیون اصل نود اسنادی به دست آمد که نشان دهنده حق کشی در اعطای بورسیه‌های وزارت علوم بود.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره تعویق کنکور توضیح داد: کنکور سراسری به تعویق نمی‌افتد و در موعد مقرر برگزار می‌شود. سال گذشته شرایط بدتری را از نظر شیوع کرونا داشتیم، ولی با این وجود آزمون سراسری با رعایت حداکثری شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد، مجلس برنامه‌ای برای تعویق کنکور ندارد.

نظر شما