شناسهٔ خبر: 150425 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حمایت ۹۷ درصدی دولت و مجلس از صندوق‌های بازنشستگی کشوری

جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: صندوق‌های بازنشستگی ورشکست شده و سرمایه ندارند و براین اساس ۶۸ درصد صندوق های بازنشستگی لشگری و ۹۷ درصد صندوق های بازنشستگی کشوری از سمت دولت و مجلس حمایت می شوند و امیدوارم هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند.

به گزارش «نماینده» غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، با اشاره به وضعیت بغرنج برخی صندوق‌های بازنشستگی در کشور، گفت: یکی از دلایل عمده بروز مشکلات صندوق های بازنشستگی ورود به بنگاهداری و سوءمدیریت‌ها در آنها بوده است اما دولت و مجلس شورای اسلامی این بازنشسته ها را رها نکرده و سال گذشته حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان به آنها کمک کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: هر صندوق بازنشستگی مسلما باید خود پاسخگوی مستمری بگیرانش باشد زیرا پول را طی سال‌ها از آنها دریافت کرده و اکنون با رسیدن فرد به مقطع بازنشستگی اعلام می‌کند پولی برای پرداخت ندارم.

عدم نظارت بر صندوق‌های بازنشستگی دلیل عمده بروز مشکلات در آنهاست

وی ادامه داد: متاسفانه یکی دیگر از دلایل عمده بروز مشکلات کنونی صندوق‌های بازنشستگی عدم نظارت کافی بر آنها بوده است و براین اساس اکنون دچار ورشکستگی شده و پاسخگوی مستمری‌بگیران خود که سی سال پولشان را به این صندوق ها پرداخت کرده اند، نیستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه صندوق‌های بازنشستگی ورشکست شده و سرمایه ندارند، بیان کرد: ۶۸ درصد صندوق های بازنشستگی لشگری و ۹۷ درصد صندوق های بازنشستگی کشوری از سمت دولت و مجلس حمایت می شوند که امیدوارم هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند.

نظر شما