• جلسه تصویب قانون اساسی ۱۳۹۶-۰۹-۱۲ ۱۴:۱۵

    گذری کوتاه بر فرایند تصویب اصل ولایت فقیه در قانون اساسی

    موافقان و مخالفان یک اصل مترقی

    سرانجام قانون اساسی جمهوری اسلامی توسط مجلس خبرگان قانون اساسی پس از ۳ ماه شور و تشکیل ۶۷ جلسه رسمی علنی در ۱۷۵ اصل تنظیم شد و در ۱۲ آذر ۱۳۵۸ با ۵/۹۹ درصد رأی موافق به تصویب رسید.

  • مقدم مراغه ای ۱۳۹۶-۰۹-۱۲ ۱۵:۱۳

    گزارش اسناد لانه جاسوسی از کارشکنی‌های حزب خلق مسلمان در جریان تدوین قانون اساسی

    جلساتی که گزارش آن در اختیار سفارت آمریکا قرار می گرفت!

    اسناد لانۀ جاسوسی آمریکا نشان می‌دهد که حزب خلق مسلمان توسط آمریکا سازماندهی و حمایت می‌شد و «رحمت‌الله مقدم مراغه‌ای» تمام جلسات بحث آن را به شیوۀ دلخواه آمریکا اداره می‌کرد و گزارش جلسات سران و گردهمایی‌های عمومی آن را در اختیار عوامل جاسوسی سفارت آمریکا در تهران می‌گذاشت.

  • مصدق ۱۳۹۶-۰۹-۱۳ ۱۶:۰۷

    بازی بُرد بُرد مصدق با آمریکا چگونه به کودتا منتهی شد؟!

    در تاریخ معاصر شخصیت‌های فراوانی داشته‌ایم که معتقد بوده‌اند می‌توانند با آمریکا یک بازی دو سر بُرد را پی بگیرند، هم منافع آمریکا در این میان تضمین شود و هم ایران بتواند برنامه‌های خود را پیش برده و در رقابت‌های بین‌المللی با کارشکنی اروپای پیر، مواجه نشود.

  • تسخیر لانه جاسوسی ۱۳۹۶-۰۹-۱۳ ۱۷:۰۲

    آیا تسخیر لانه جاسوسی باعث تحمیل جنگ به ایران شد!

    تسخیر لانۀ جاسوسی زمینه‌ساز تحریک صدام به آغاز جنگ با ایران شد و عاملان این اقدام بایستی جواب‌گوی خون‌های پاکی باشند که بر زمین ریخته شده و ایران را از موهبت حضور چنین جوانان رشیدی محروم کرده است.

  • روزنامه اطلاعات ۱۳۹۶-۰۹-۱۳ ۱۷:۱۹

    نقش مجلس در تعیین تکلیف جاسوسان سفارت آمریکا

    ۴ شرطی که آمریکا پذیرفت ولی عمل نکرد!

    مجلس در ۱۱ آبان ۱۳۵۹ موضوع شرایط آزادی گروگان‌ها را بررسی کرد و در این جلسه گزارش کمیسیون ویژۀ بررسی مسئلۀ گروگان‌ها توسط موسوی خوئینی‌ها، قرائت شد.

  • مذاکره با آمریکا ۱۳۹۶-۰۹-۱۳ ۱۷:۲۹

    اختلال در ستاد مرکزی فرهنگ و سیاست

    چگونه دانشجویان را به حرکت واداشت!

    درحالی‌که آمریکا در دشمنی با ملت ایران از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کرد و نشانه‌های این جنایت از کردستان تا خوزستان ایران دیده می‌شد، مسئولین دولت موقت به فکر مقابله با نهادهای قانونی انقلاب در تهران بودند، آنان تلاش داشتند تا مجلس خبرگان قانون اساسی را منحل کنند و از سوی دیگر نیز با کمیته‌های انقلاب که در برابر آشوب‌گران و ضد انقلاب ایستاده بودند، مقابله می‌کردند.

  • بنی صدر ۱۳۹۶-۰۹-۱۳ ۱۷:۳۸

    این سود قابل محاسبه نیست!

    محاسبات دقیقی لازم نیست تا مشخص شود هزینۀ یک فرد نفوذی که در ساختار وارد شده و به‌نفع دشمن به کارشکنی در امور می‌پردازد برای نظام تا چه اندازه است. بی‌شک این هزینه‌ها را نمی‌توان محاسبه کرد.