شناسهٔ خبر: 98803 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

دمشق: ائتلاف علیه تروریسم به داعش اجازه پیشروی بیشتر را داده است

وزارت خارجه سوریه وزارت خارجه سوریه با صدور نامه ‌ای انفجارهای کویت و تونس و برخی کشورهای دیگر واکنش نشان داده و آن را نتیجه طبیعی سکوت جامعه بین‌الملل در قبال جنایات تروریست‌ها و اقدامات حامیان آنها در سوریه دانست.

به گزارش نمایندهبه نقل از خبرگزاری رسمی سوریه وزارت امور خارجه سوریه با صدور دو نامه برای دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت تأکید کرد که اقدامات تروریستی در تعدادی از شهرهای سوریه علاوه بر اقدامات تروریستی اخیر انجام شده در تونس و کویت و عراق و کشورهای دیگر که سوریه آن را به شدت محکوم می‌ کند نتیجه طبیعی سکوت جامعه بین ‌المللی در قبال دولت ‌های حامی و پشتیبان تروریست‌ ها در سوریه است و نشان می ‌دهد مواضع و دیدگاه‌ های سوریه در زمینه شرارت مطلق تروریسم درست  است  و مبارزه با آن مشارکت واقعی و تلاش بین ‌المللی را می طلبد.

وزارت خارجه سوریه در این دو نامه تأکید دارد که ادامه جنگ تروریستی در سوریه از پیش از چهار سال پیش با حمایت مستقیم و واضح دولت‌ هایی که برای همه شناخته شده هستند، مانند ترکیه و اسرائیل و اردن و عربستان سعودی و قطر و فرانسه و دولت ‌های غربی دیگر، تعدادی از شهرهای سوریه را دچار حملات تروریستی کرده و به ساکنان شهرها و مؤسسات دولتی را در درعا و حسکه و عین العرب و دیگر شهرها آسیب وارد کرده است.

به نوشته این نامه اقدامات تروریستی در این شهر‌ها علاوه بر رویکردهای تروریستی در تونس و کویت و عراق و کشورهای دیگر که سوریه آن را به شدت محکوم می ‌کند و نتیجه سکوت جامعه بین ‌الملل در قبال دولت ‌های حامی و پشتیبان تروریسم در سوریه و عدم اتخاذ اقدامات بازدارنده در برابر آنها انجام شده است. این جنایت‌ ها همچنین بار دیگر بر درستی هشدارهای دولت سوریه که بارها آن را مطرح و تأکید کرد که هیچ ‌کس از خطر تروریسم فرامرزی و بدون دین و اخلاق در امان نیست، صحه گذاشت.

این نامه ها می افزاید: اقدامات تروریستی اخیر هم زمان با افزایش فعالیت‌ های گروه‌ های تروریستی مسلح در شهرهای مختلف سوریه با حمایت مستقیم ترکیه و اردن و رژیم اسرائیل و عربستان سعودی و قطر دنبال می ‌شود. همان طور که پایگاه اینترنتی روزنامه جمهوریت ترکیه با انتشار ویدئویی اذعان کرد که حمله به عین العرب از طریق تروریست‌ های خارجی وابسته به داعش صورت گرفته که از ترکیه وارد اراضی سوریه شدند، این حملات منجر به شهادت بیش از ۲۰۰ غیر نظامی سوری شد که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می ‌دهند.

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد که دولت این کشور بر ضرورت اقدام دولت ‌ها بر انجام مسئولیت ‌ها و تعهدات اخلاقی و قانونی خود تأکید کرده و شورای امنیت باید اقدامات بازدارنده را در برابر دولت ‌های حامی تروریسم که مصوبات شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریسم را نقض می ‌کنند، اتخاذ نمایند.

این نامه‌ها در پایان تصریح کرد که جنگ اعلام شده بر ضد تروریسم که از یک سال پیش تا کنون ذهن برخی را به خود مشغول کرده و در میان آن برخی دولت‌ های حامی گروه‌ های تروریستی نیز دیده می ‌شوند، هیچ‌ کدام از اهداف اعلام شده خود را محقق نکرده، بلکه به گروه ‌های تروریستی داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌ های تروریستی متحد آنها اجازه پیشروی و تحرک و آزادی عمل بیشتر نه تنها در سوریه و عراق، بلکه در مصر و لیبی و یمن و برخی دولت‌ های آفریقایی و اخیراً در کویت و تونس را داده است.

نظر شما