شناسهٔ خبر: 97824 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

طرح حفظ دستاوردهای هسته‌ای در تقابل با دولت نیست

فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی،"طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای ملت ایران" را در تقابل با تلاش‌های دولت ندانست و گفت: این طرح، جلوی زیاده‌خواهی‌ها را خواهد گرفت.

به گزارش نماینده لطف‌الله فروزنده عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به "طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای ملت ایران"، اظهار داشت:  این طرح، طرح خوبی است به طوری که به خطوط قرمز نظام در آن اشاره شده است؛ اول اینکه تحریم‌ها باید همزمان با امضاء توافق برداشته شود، فرمایشی بود که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند و مورد مطالبه مردم نیز بود.

وی افزود: حق هسته ای مسلم باید گرفته و حفظ بشود و اینکه حق تحقیق و توسعه هسته‌ای ما محدود نشود و به هیچ وجه نظارت‌های غیرمتعارف پذیرفته نشود.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: کلیت مجلس بر تصویب این طرح همراهی می‌کنند و امیدواریم رئیس و هیئت رئیسه مجلس نیز تلاش کنند که این حق مسلم مجلس حفظ شده و این مطالبه را قانون اساسی از مجلس دارد، اجرا شود و مجلس نیز باید وظیفه تاریخی خود را انجام دهد که خوشبختانه مجلس با این طرح مثبت برخورد کرده است.

فروزنده تاکید کرد: این طرح کمک‌هایی را به دولت و تیم مذاکره کننده می‌کند و باعث افزایش قدرت چانه زنی آنها در مذاکرات می‌شود و باعث می شود دولت آنقدر مقاومت کند تا تحریم‌ها به طور کامل لغو شوند.

وی تصریح کرد: دولت هم می‌تواند به طرف مقابل در مذاکرات بگوید این طرح که عصاره ملت آن را تصویب کرده، خواسته تمام ملت است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس "طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای ملت ایران" را در تقابل با تلاش‌های دولت ندانست و گفت: این طرح خیلی می‌تواند به آنها کمک کند تا روی اصول ایستاده و جلوی زیاده‌خواهی‌های آمریکا بایستد و در واقع این طرح، جلوی زیاده‌خواهی‌ها را خواهد گرفت.

نظر شما