شناسهٔ خبر: 96772 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

دولت در سیاست خارجی نمره قبولی نمی گیرد

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری: موفقیت در سیاست های خارجی از محاسن دولت یازدهم است اما نمره قبولی نمی گیرد.

به گزارش نماینده، کارشناسان و نمایندگان احزاب در برنامه تیتر امشب شبکه خبر عملکرد دولت طی دو سال گذشته را نقد کرده و آن را موفق ارزیابی کردند.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی، عملکرد دولت یازدهم را نسبت به دولت قبل مثبت اعلام کرد.

 محمدرضا راه چمنی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر عملکرد دولت یازدهم را در حوزه اقتصاد با توجه به مهار تورم و کاهش نرخ آن از ۴۵ درصد و ۱۶ درصد، مثبت خواند و افزود: ثبات نرخ ارز (دلار) از ۴۵۰۰ تومان به ۳۳۰۰ تومان و تشویق سرمایه گذاران بازارهای اقتصادی و ایجاد ثبات در وضعیت اقتصادی کشور و کاهش اتکای بودجه دولت به درآمدهای نفتی از ۵۰ درصد به ۲۵ درصد کار دشواری بود که دولت روحانی به آن دست یافته است.

وی در بیان دیگر دستاوردهای دو ساله دولت یازدهم به ایجاد نشاط در حوزه سیاسی کشور و ایجاد همدلی و همزبانی بین سه قوه اشاره کرد و گفت: اینها در شرایطی ایجاد شده است که درآمدهای کشور نسبت به دولت قبل یک سوم کاهش یافته است.

محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به صحبت های راه چمنی گفت: بهتر است برای ارزیابی عملکرد دولت یازدهم با اسناد بالادستی و سند چشم انداز و مسئولیت پذیری دولت پردازش کنیم.

وی افزود: همه دولت های قبل از دو نقطه آسیب دیدند؛ یکی طرفداران افراطی که هیچ گونه مخالفتی را نمی پذیرفتند و قاطع برخورد می کردند و دیگر مخالفان افراطی که با بی منطق ترین طرز فکر با مخالفان برخورد می کردند.

کوهکن ادامه داد: دولت روحانی در برخی بخش ها قدم های مثبتی برداشت اما در زمینه هایی هم بسیار ضعیف عمل کرد.

وی گفت: برای ارزیابی دولت روحانی باید با نگاهی عملیاتی نظر مردم را هم پرسید که آیا هزینه های مردم هم همزمان با کاهش نرخ تورم، کاهش یافته یا خیر؟

کوهکن افزود: جواب این سؤال را کسانی می دهند که در صحنه عملیاتی حضور دارند.

وی گفت: نباید انکار کرد که چرخ برخی کارخانجات واقعاً‌ نمی چرخد و به رکود رسیده اند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: تیم اقتصادی دولت یازدهم تئوری های خوبی داشت اما در عمل به محافظه کاری و روزمره گی افتاده است.

راه چمنی در پاسخ به کوهکن گفت: من هم منکر نیستم در کشور ارزانی شکل نگرفته است اما اگر افزایشی هم بود با شیب ملایم انجام شده است.

کوهکن در پاسخ گفت: با نیم نگاهی به اقتصاد مقاومتی که پایه اش روی توان داخلی است، نباید اعتقاد داشت که حل و باز شدن گره اقتصادی را در طول اقتصاد مقاومتی ببینیم زیرا نگاه صرف به این موضوع صحیح نیست.

راه چمنی پرسید: دلیل شما برای ناصحیح خواندن استفاده از شیوه اقتصاد مقاومتی چیست؟

کوهکن گفت: با نگاه منفی به توانمندی داخلی و دید مثبت به توانمندی خارجی به آینده روشنی نمی رسیم، این نگاه آینده اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

راه چمنی ادامه داد: من اعتقاد ندارم که نگاه منفی برخی را باید به همه نسبت داد، همه را که نباید به یک چشم نگاه کرد.

کوهکن گفت: آیا این صحیح است که تأمین آب مردم را هم به تحریم تعمیم دهیم؟

راه چمنی پاسخ داد: این درست نیست اما گاهی تکنولوژی های مورد نیاز تأمین آب به تحریم مربوط می شود.

موفقیت در سیاست های خارجی از محاسن دولت یازدهم است اما نمره قبولی نمی گیرد   

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری فعالیت دولت یازدهم در سیاست های خارجی را از محاسن این دولت اعلام کرد.

محسن کوهکن در ادامه برنامه تیتر امشب شبکه خبر، سیاست خارجی دولت روحانی در بحث هسته ای را مثبت دانست اما گفت: روی هم رفته این دولت در ایجاد روابط خارجی با کشورهای منطقه و فرامنطقه ای نمره قبولی را نمی گیرد.

راه چمنی گفت: دولت یازدهم در اجرای سیاست خارجی در فضای مسمومی که دولت قبل در جهان نسبت به ایران ایجاد کرده بود توانسته فضای جهانی را به نفع ایران تغییر دهد.

کوهکن گفت: دولت روحانی تلاش هایی کرده است که نمی توان آنها را انکار کرد اما این هم صحیح نیست که بگوییم دولت قبل همه دنیا را با ما بد کرده و باعث شده بود تا دیگر کشورها به ما بد و بیراه بگویند.

راه چمنی در بیان یکی از دستاوردهای مثبت دولت روحانی در حوزه اجتماعی اضافه کرد: اجرای طرح تحول سلامت و کاهش سهم پرداخت حق بیمه مردم به ۷ تا ۱۰ درصد قابل تأمل است.

وی در بحث فرهنگی هم به بهبود روابط میان اصحاب فرهنگ و هنر و دولت اشاره کرد و افزود: بازگشایی خانه سینما از دیگر دستاوردهای مثبت دولت در حوزه فرهنگی است.

کوهکن در پاسخ گفت: مسئولیت دولت در حوزه فرهنگ، ایجاد فرهنگ عمومی و فرهنگ دینی است، باید پذیرفت که دولت هیچ کاری در برطرف کردن ناهنجاری های فرهنگی عمومی و دینی نکرده است.

نظر شما