شناسهٔ خبر: 96663 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

اطلاعات"نتانیاهو" از مذاکرات هسته ای ۱+۵ با ایران

 نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد اطلاعاتی در دست دارد که حاکی از افزایش امتیازدهی غرب به ایران در مذاکرات هسته‌ای است.

به گزارش نماینده به نقل از هاآرتص، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) اعلام کرد اطلاعاتی را درباره تسریع در روند امتیازدهی قدرت‌های جهانی به ایران همزمان با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل تعیین شده برای دستیابی به توافق هسته‌ای دریافت کرده است.

نتانیاهو در جلسه هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی گفت: ظاهرا ایران از توافقات به دست آمده در لوزان عقب‌نشینی کرده است. متاسفانه گزارشاتی که از قدرت‌های جهانی به دست ما رسیده است نشان می‌دهد که آنها به روند امتیازدهی به ایران سرعت داده‌اند. هر روز این توافق بدتر به نظر می‌رسد. هنوز برای رد این توافق بد و درخواست برای یک توافق بهتر خیلی دیر نشده است.

این اظهارات همزمان با انتشار اولین مصاحبه جان کری، وزیر خارجه آمریکا از بیمارستان منتشر شد. کری در این مصاحبه درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب گفت: در برخی موارد با مشکل مواجه شده‌ایم. در برخی از موارد دیگر پیشرفت داشته‌ایم. در مذاکراتی سخت قرار داریم. ۳۵ سال است که با یکدیگر گفتگو نداشته‌ایم. شک و تردید زیادی بین طرفین وجود دارد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه این مصاحبه افزود: هرگز نگفتم که خوشبین هستم. همواره گفته‌ام که امیدوارم. آیا می‌توان به توافق دست یافت؟ مطمئنا. آیا امکان شکست مذاکرات وجود دارد؟ بله.

در مورد دسترسی بازرسی آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران اختلاف نظر زیادی میان تهران و غرب وجود دارد. قدرتهای جهانی خواستار دسترسی بی‌قید و شرط به تاسیسات هسته‌ای مورد نظر خود هستند. ایران با این درخواست مخالفت کرده و خواستار دسترسی کنترل شده بازرسان به تاسیسات هسته‌ای خود شده است.

نظر شما