شناسهٔ خبر: 96466 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

انتخابات در کلانشهر‌ها شبکه‌ای برگزار می‌شود/ اظهار نظر هسته ای وزیر کشور

رحمانی فضلی وزیر کشور با بیان اینکه دولت تصمیم گرفته است تا انتخابات را در کلانشهرها به صورت شبکه‌ای برگزار کند، اظهار کرد: اکنون در ۹ کلانشهر زیرساخت‌ها به منظور برگزاری انتخابات شبکه‌ای کاملاً آماده است.

به گزارش نماینده، عبدالرضا رحمانی‌فضلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به طور قطع اختصاص صندوق‌های شفاف و شیشه‌ای به منظور دریافت رای یکی از مباحث خوبی بود که مطرح شد.

وی اضافه کرد: شفافیت هر چه بیشتر در برگزاری انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم می‌کند.

وزیر کشور همچنین برگزاری الکترونیکی انتخابات آینده را یکی از راهکارهای مطرح شده در راستای شتاب بخشیدن به اعلام نتایج و شفاف‌سازی آن برشمرد.

به گفته رحمانی‌فضلی، این آمادگی به لحاظ فنی در کلانشهرهای کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی و شبکه‌ای وجود دارد.

وی با یادآوری اینکه دولت تصمیم گرفته است تا انتخابات را در کلانشهرها به صورت شبکه‌ای برگزار کند، اظهار کرد: اکنون در ۹ کلانشهر زیرساخت‌ها به منظور برگزاری انتخابات شبکه‌ای کاملاً آماده است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: شفاف‌سازی روند برگزاری انتخابات امسال در اولویت کار دولت قرار دارد.

** موضوع هسته‎ای نباید دستاویز مسایل سیاسی عده‌ای شود

همچنین وزیر کشور روز شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ در بجنورد افزود: ما وظیفه داریم تابع تصمیمات نظام باشیم و از مذاکره باید حمایت کنیم و این حمایت چشم بسته نیست و اگر مذاکره به انحراف رفت، باید سووال شود که نمایندگان مجلس آن را انجام می دهند.

وزیر کشور با برشمردن دستاوردهای دولت تدبیر و امید تاکید کرد: حضور موثر دولت تدبیر و امید در عرصه های بین المللی فضای خوبی را در این عرصه ها ایجاد کرده و موفقیت های خوبی نیز نصیب نظام شده است.

رحمانی فضلی گرایش به خروج از انزوا، ایجاد زمینه های سرمایه گذاری، افت تبلیغات علیه جمهوری اسلامی ایران، افزایش تعاملات با کشورهای خارجی را از جمله موفقیت های دولت تدبیر و امید برشمرد.

وی با اشاره به این که تلاش های این دولت در عرصه های مختلف از ابتدای فعالیت در مسیر رهبری بوده است، گفت: دولت در این راستا مشکلات را اولویت بندی و به امنیت کشور نیز توجه ویژه کرده است.

وی فعالیت صلح آمیز انرژی هسته ای را مهمترین موضوع کشورمان در عرصه بین المللی برشمرد و افزود: مسیری که تاکنون در این راه طی شده و هزینه های زیادی هم در بر داشته، غیرقابل کتمان است.

وی با اشاره به این که دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای حق مسلم است، گفت: باید صیانت از دستاوردهای این عرصه برای نسل های بعدی را داشته باشیم که این مهم مورد تایید همه است.

رحمانی فضلی به تحریم های غرب علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: نفت را که روزانه دو میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه صادر می کردیم، اکنون به یک میلیون بشکه رسیده و قیمت هر بشکه نفت هم به نصف کاهش یافته است.

به گفته وی، دولت در سه ماه نخست امسال ۵۰ درصد پول پیش بینی شده در بودجه را کسب کرده است.

وی خطاب به روحانیان و با اشاره به این که جابه جایی پول در وضعیتی که کشورمان وجود دارد بسیار مشکل شده است، گفت: این در حالی است که درآمد از بابت فروش نفت در گذشته راحت جا به جا می شد و به خزانه کشور می رسید.

رحمان فضلی گفت: اکنون با توجه به اعمال تحریم ها علیه کشور، ما پولی در سامانه بانکی دنیا نمی توانیم به جریان بیندازیم زیرا جریان پول در دست آمریکا است و از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد هم تحریم هستیم.

وی افزود: باید تلاش کنیم با راه های مختلف هزینه هایی که علیه کشورمان ایجاد کرده اند کمتر کنیم یا از بین ببریم و اگر می توانیم از طریق مذاکره و با اصولی که رهبری در این راه ترسیم فرموده اند، به نتیجه برسیم.

وی افزود: اگر گزینه هایی که دشمنان می گویند روی میز داریم اجرا کنند، در حقیقت دست به دیوانگی زده اند.

وزیر کشور در خصوص این که عده ای با مذاکرات مخالفت می کنند نیز گفت: مخالفت این عده از سر دلسوزی است زیرا آمریکا حقه باز، فریبکار و دروغگو ممکن است سر ما کلاه بگذارد و این احساس غلط نیست.

وی در عین حال تاکید کرد: این طرف قضیه نباید ملت ایران را دست کم گرفت.

رحمانی فضلی گفت: دل نگرانی در این قضیه باید باشد ولی خودمان را نباید فراموش کنیم و به مردم و دلسوزان باید اعتماد بدهیم که کار مذاکره به خوبی جلو برده می شود.

وی افزود: ولی در مذاکره با جبهه معاندان مثل منافقان که سند قلابی نشان می دهند یا کسانی که با اسلام و انقلاب در داخل کشور مخالفند و چشم امید به آمریکا دوخته اند، باید مبارزه کنیم و کسی شک ندارد.

وزیر کشور درباره حمایت از اقتصاد مقاومتی هم گفت: در این حمایت آنچه رهبری گفته اند باید مد نظر داشته باشیم و ظرفیت های درون کشور در اولویت قرار گیرد.

وی وجود جریان های انحرافی و حمایت آنها از سوی دشمنان را از دیگر مسایلی دانست که منطقه را تهدید می کند و افزود: خطر این جریان های انحرافی جدی است که این ها از فقر مالی، جهل و تعصب افرادی که به آموزه های دارند، استفاده می کنند.

وزیر کشور سیاست داخلی را در امتداد سیاست خارجی دانست و گفت: اگر سیاست داخلی محکم باشد، دشمنان نخواهند توانست اقدامی علیه کشورمان در عرصه های سیاسی و اقتصادی داشته باشند.

وی افزود: دشمنان نظام بعد از انتخابات سال ۹۲ فکر می کردند که نارضایتی سیاسی در صدر است و تحریم ها هم که قوت یافته بود این وضعیت نظام را با چالش جدی مواجه می کنند اما روشنگری رهبری نقشه آنان را بر آب کرد.

وی مشکل اقتصادی را نخستین مشکل مردم برشمرد و گفت: اکنون با توجه به این که رشد تورم از ۴۰ به ۱۵ رسیده باز هم به معنای ارزان شدن نیست ولی شتاب گرانی گرفته شده است.

وزیر کشور توجه بیش از گذشته به امنیت کشور را بسیار مهم دانست و افزود: بدون داشتن این مقوله نمی توان کار اقتصادی، سرمایه گذاری و فرهنگی کرد.

منبع: فارس و باشگاه خبرنگاران

نظر شما