شناسهٔ خبر: 95508 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آیت الله علم‌الهدی:

عده ای با تحریف امام(ره) به دنبال مصالح سیاسی خود هستند

علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس گفت: یکی از جنبه‌های تحریف راه امام(ره) این است که برخی از افرادی که از راه امام و انقلاب خسته شده‌اند بیایند و هرچه به‌نظر خودشان است به‌عنوان امام(ره) به ذهن مردم قالب کنند و این تحریفی خطرناک است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، آیت الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی(ع) اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست درباره بحث سبک زندگی اسلامی، به آخرین موضوع آن رسید که نظام رفتاری با بیگانگان است؛ مقام معظم رهبری در دو سال قبل در سفر خراسان شمالی که امر فرمودند بحث سبک زندگی به‌صورت مشروح ارائه شود سرفصل‌هایی تعیین فرمودند، طی دو سال تمام این سرفصل‌ها در خطبه نخست نماز جمعه مشهد بحث شد که نظام رفتاری با بیگانگان و کفار آخرین بحث آن است.

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: اصل نخست در این زمینه اصل مسالمت آمیز است اما کیفیت زندگی مسالمت آمیز با کافر با کیفیت زندگی مسالمت آمیز با برادر و خواهر مسلمان یکنواخت و یکجور نیست.

آیت الله علم‌الهدی تأکید کرد: ذات مقدس پروردگار در سوره انفال می‌فرماید: آنجایی که کفار با شما بنای زندگی مسالمت آمیز دارند شما نیز با آنها با مسالمت زندگی کنید، اولاً زندگی مسالمت آمیز با کافر یک جریان دوسویه است و یکسویه نیست یعنی جایی که بیگانه درصدد برخورد، اعمال عناد و دشمنی و عداوت با ما است ولو اینکه این مسئله در قالب یک جریان نرم و به‌صورت توطئه و فتنه باشد این زندگی مسالمت آمیز نیست.

وی بیان کرد: مسالمت آمیز زندگی کردن با کفار در مقابل عمل متقابل آنها است و قرآن می‌فرماید اگر بنای زندگی مسالمت آمیزی دارند شما نیز همین کار را کنید اما اگر مسئله از ناحیه آنها برخورد و عداوت و خدعه و فتنه است اینجا دیگر زندگی مسالمت آمیز معنا ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ذات مقدس پروردگار در همین سوره انفال می‌فرماید در عین اینکه با شما بنای زندگی مسالمت آمیز دارند اما مطمئن با اینها زندگی نکنید زیرا ممکن است بنای خدعه داشته باشند. بیگانه یک موجود غیرخودی است و نباید با وی طرح دوستی مطمئن ریخت و حتی طرح قوم و خویشی و ارتباطات مهربانانه داشته باشیم زیرا وی بیگانه است و نباید همانند یک مسلمان با وی رفت و آمد داشته باشیم.

آیت الله علم‌الهدی ابراز کرد: در کرواسی زمانی که صرب‌ها چند سال قبل آن جنایات را انجام دادند برخی اهالی نقل می‌کردند: برخی از اینها افرادی بودند که سالها با اینها معاشرت داشتیم و یک‌باره دیدیم اینها می‌خواهند زندگی ما را به هم بریزند و چشم گذاشته بودند بر تمامی معاشرت‌های گذشته.

وی بیان کرد: در جریان همزیستی و معاشرت آیا ارتباط عاطفی مقدم است یا ارتباط غیریت و غیرخودی مقدم است؟ در ارتباطات اجتماعی انسان اول روی ارتباطات خودی برنامه ریزی دارد.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: مهربانی مسلمانان با یکدیگر بدون «اشداء علی الکفار» قابل بررسی نیست؛ بدون اینکه روابط مهربانانه و صمیمی با عنصر غیرخودی نداشته باشید این مسئله قابل تحقق نیست.

آیت الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: صمیمیت کافر با تو، وضع تو را با مؤمن به هم می‌زند و اجازه نمی‌دهد با مؤمن صمیمی باشی و این بدون اشداء علی الکفار قابل تحقق نیست.

وی تأکید کرد: برخی لیبرال‌های دینی می‌گویند برخورد با کفار باید بر مبنای تساهل و تسامح باشد که این مسئله را با استناد به آیات و روایات در هفته آینده مورد بررسی قرار می‌دهیم.

امام جمعه مشهد مقدس در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: مقام معظم رهبری روز گذشته فرمودند مردم مراقب باشند که شخصیت امام تحریف نشود و البته این مسئله برای نیمه شعبان، ۱۵ خرداد نیز صدق می‌کند.

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: تحریف نیمه شعبان این است که این را به یک ولادت سنتی معمولی تقلیل دهیم و این یک خطر است، وجود اقدس آن امام یک نقطه تمرکز سراسر بشریت به یک رهبر زنده است و ما باید هر سال احیاگر این توجه باشیم.

وی افزود: تحریف امام به این است که امام یک اسطوره آزادی‌خواه تاریخی شود و افراد هرگونه که می‌خواهند امام را تفسیر کنند، این تحریف از دو جهت صورت می‌گیرد: یک خطر تحریف از سوی افرادی که امام را ندیده‌اند و تحریف دوم که عمده مطلب مقام معظم رهبری از این ناحیه بود این است که افرادی که قبلاً با امام رابطه داشتند و از انقلاب و تداوم راه امام و انقلاب خسته شدند بیایند و هرچه به نظر خودشان است به‌عنوان امام به ذهن مردم قالب کنند و این تحریفی خطرناک است.

آیت الله علم‌الهدی گفت: آقایی که روزی در خدمت امام بوده امروز بخواهد مصالح سیاسی خود را به اسم امام قالب کند. اینها اگر خسته شده‌اند، فاصله بگیرند اما این کار را نمی‌کنند زیرا قدرت‌یاب هستند و هرچه مطابق مطامع آنهاست به اسم امام قالب می‌کنند.

وی عنوان کرد: خطر تحریف ۱۵ خرداد هم این است که در ۵۰ سال قبل عده‌ای از مردم در حمایت از امام(ره) به شهادت رسیدند و این هم به‌عنوان حادثه تاریخی در نظر گرفته شود و سالگرد برای کشته شدگان بگیریم.

وی گفت: استکبار امروز در مقابل جهان‌سازی، جهان‌خواری را مطرح کرده است و می‌خواهند توسعه ارتباطات ابزار جهان‌خواری باشد و کره زمین به‌شکل دهکده باشد و کدخدای آن نیز آنها باشند. اما ایده اسلامی و آرمان دینی ما جهان‌سازی است و نقطه مقابل جهان‌خواری است.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: امام بزرگوار ما یک قهرمان یکتا در این زمان بود تا راه حرکت به‌سمت براندازی جهان‌خواری را به بشر بیاموزد و مسلمانان را در این راه به حرکت بیاورد، امام یک رهبری یکتایی بود که این کار را انجام داد.

آیت الله علم‌الهدی عنوان کرد: اصل حرکت امام به‌سوی یک مقصد بود و آن براندازی جهان‌خواری بود و از همان روز اول قیام امام لبه تیز حرکتش را متوجه آمریکا کرد.

وی افزود: آمریکا امروز خود را رقیب جهان‌سازی اسلام قرار داده است و می‌داند این گفتمان وی را محدود می‌کند و به همین دلیل دنبال براندازی اسلام است و از سوی دیگر امام قیام کرد تا مسلمانان بدانند اگر آمریکا براندازی نشود آمریکا اسلام را براندازی می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: این را باید در همه اصول سیاست کشورمان و در همه زندگی قرار دهیم و این مسئله‌ای نیست که فقط یک نظام در آن جلو بیفتد بلکه همه مردم باید در این زمینه پیشگام باشند.

آیت الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: الگوی ما در این براندازی و حرکت، ۱۵ خرداد است و باید در این مسیر مانند آنها مقاومت کنیم. ۱۵ خرداد یک تابلو است و نباید یک حادثه تاریخی باشد.

وی خاطرنشان کرد: مگر با تحریم باید از اصول خود دست برداریم و بگوییم از همه‌چیز صرف نظر کردیم؟ الگو قرار دادن ۱۵ خرداد یعنی باید آماده همه‌گونه مبارزه باشیم، مسئولان ما در همه ابعاد باید این نکته را بدانند و الحمدلله متوجه هستند.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: نقطه حرکتی این انقلاب براندازی جهان‌خواری آمریکا است و این هم اصل سیاست خارجی ما است و هم اصل سیاست داخلی ما و با وفاداری شما مردم پای این انقلاب و اصول ۷ گانه امام که مقام معظم رهبری توضیح دادند این مسیر ادامه پیدا می‌کند.

نظر شما