شناسهٔ خبر: 94363 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

توکلی:

دولت فهمید مسائل از طریق دیپلماسی خارجی قابل حل نیست

احمد توکلی431 نماینده مردم تهران با تاکید براینکه تصور حل شدن مسائل از طریق دیپلماسی خارجی اساسی ندارد گفت: دولت این را فهمیده است.

به گزارش  نماینده به نقل از «نسیم»، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در میزگرد "مشق غیرت، بازرسی و بازجویی ممنوع" که در خبرگزاری مهر برگزار شد با بیان اینکه عزت ما، ما‌به‌ازای اقتصادی دارد گفت: اینکه که آمریکا هزینه می کند برای تضمین گردش ثروت جهانی است.

توکلی با تاکید براینکه آمریکا با قدرت دنبال اقتدار است گفت: اگر ملتی عزیز نبود از نظر اقتصادی خلاص است.

وی با اشاره به اینکه در دولت جدید یک اشتباه سابقه‌دار رخ داده است گفت: آن اشتباه این بود که در دولت جدید این تصور بیان شد که همه مسیر های کشور از مسیر دیپلماسی خارجی عبور می‌کند اما بعد دولت متوجه شد این اشتباه است که اصلاح امور را به دیپلماسی خارجی ببندیم.

وی با بیان اینکه ما گرفتار مسائلی هستیم که در ارتباط با آمریکا بدتر خواهد شد گفت: نمونه آن اشرافی گری است که تقاضای بازار را تغییر می‌دهد و منابع را جابجا می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تنازع سیاسی مخل تولید و ایحاد اشتغال است گفت: یکی از بلایای ما سپردن مناصب به افراد فاقد تخصص است که منشا فساد است، این مسائل به آمریکا و تحریم ارتباطی ندارد و ممکن است در رابطه با آمریکا تشدید شود.

وی با تاکید براینکه تصور حل شدن مسائل از طریق دیپلماسی خارجی اساسی ندارد گفت: دولت این را فهمیده است.

توکلی با اشاره به اینکه اگر تحریم را لغو کنند و اگر دستاورد داشته باشیم هر دو خیرش برای ماست گفت: اگر احمدی نژاد ایستادگی و تلاش نمی‌کرد غنی سازی بالا نمی‌رفت و الان باید کل دانش را تقدیم می‌کردیم و اگر خاتمی نجابت و اطاعت به خرج نمی‌داد در برابر فرمایش رهبری مبنی بر بازگشایی سایت اصفهان الان در این شرایط نبودیم و قابلیت چانه زنی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه فربهی که این مذاکرات برای سیاست خارجی ما ایجاد کرد قابل مقایسه با گذشته نیست گفت: نباید دوستان ما به طرف مسائلی بروند که بیمه‌گری جبهه و انقلاب از بین برود، این بیمه شدن انقلاب نباید آسیب ببیند و بدانند چه کسی هستند.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه دوستان باید به همه جوانب کار توجه داشته باشند گفت: بهترین کمک ما به آنها این است که حواسمان به آنها هست و ما به آنها هشدار میدهیم که سرافراز از مذاکرات خارج شوند.

نظر شما