شناسهٔ خبر: 94254 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

با پیگیری نمایندگان کرمان، مشکل تأمین آب استان کرمان در حال برطرف شدن است

محمدمهدی زاهدی در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل آب شرب در استان کرمان گفت: چندین طرح آبرسانی در حوزه کرمان در حال پیگیری است.

نماینده - چندی قبل محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و راور در گفتگوی اختصاصی با «نماینده» جزئیات نگران کننده ای از وصعیت آب استان کرمان مطرح کرده بود. وی با اشاره به اینکه آبرسانی به هزار روستا در کرمان توسط تانکر انجام می شود این موضوع را یادآور شد که اگر تا ۴ سال دیگر آب به کرمان نرسد این شهر باید خالی از سکنه شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان به مطالبه همیشگی نمایندگان استان از دولت اشاره کرده و گفت: هر بار که یکی از ۱۰ نماینده  استان کرمان در مجلس صحبت می کند حتما این جمله را به زبان می آوریم که "کرمان تشنه است".

پورابراهیمی/2محمدرضا پورابراهیمی، دیگر نماینده مردم کرمان نیز به خبرنگار «نماینده» گفت: اولویت اول ما آب شرب مردم است، در ماه مبارک سال گذشته برخی از محله ها فقط ۵-۴ ساعت در روز آب داشتند و به شدت دچار مشکل بودند.

وی با اشاره به پیگیری پروژه های مهم آبرسانی در حوزه کرمان خاطرنشان کرد: قسمتی از مشکل آبرسانی با حفر چاه های جدید و انتقال آب به شبکه آب شهری مرتفع می شود اما این اقدام در کوتاه مدت جوابگوست.

نماینده کرمان و راور در مجلس از نتیجه بخش بودن پیگیری ها خبر داد و اعلام کرد: خوشبختانه با هماهنگی های انجام شده با استاندار، وزارت نیرو و مجموعه های دیگر قرارداد بزرگترین خط انتقال آب خاورمیانه از صفارود به کرمان به طول ۳۵ کیلومتر امضا و عملیات اجرایی این طرح از اردیبهشت ماه آغاز شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه این طرح بصورت بلندمدت مشکل آب شرب کرمان را حل می کند گفت: پروژه انتقال آب از صفارود به کرمان توسط قرارگاه خاتم الانبیاء‌ انجام می گیرد و ۲.۵ سال به طول خواهد انجامید.

پورابراهیمی افزود: خط انتقال آب ۱۸۰ میلیون متر مکعبی از بهشت آباد (چهارمحال بختیاری) که باید به شمال استان کشیده می شد به دلیل مشکلاتی که برای زمین های مردم منطقه ایجاد می شد، با تغییر مسیر و روش انتقال آب حل شد و امسال برای اولین بار در تاریخ ردیف بودجه برای این طرح اختصاص یافت. این طرح نیز طی ۳-۲ سال نهایی خواهد شد.

وی با اشاره به بحث انتقال آب از بندرعباس و خلیج فارس که پس از شیرین سازی در صنعت مورد استفاده قرار خواهد گرفت یادآور شد: توافق نامه دیگری هم برای خط انتقال آب از دریا به استان کرمان وجوددارد که با تضمین وزارت نیرو توسط بخش خصوصی در حال انجام است.

نظر شما