شناسهٔ خبر: 94152 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

وزارت کشور نمره قبولی گرفته است/ امیدواری به تغییر اساسنامه خانه احزاب

دهقان سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: اگر اصولگرایان در جلسه بعدی خانه احزاب شرکت کرده و اصلاح‌طلبان هم قدری از خواسته‌های خود بکاهند می‌توان درباره تغییرات اساسنامه به اجماع رسید.

به گزارش  نماینده غلامعلی دهقان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در مجموع جلسه مجمع عمومی خانه احزاب را مثبت ارزیابی می‌کنم، اظهار کرد: بعد از شش سال احزاب اصلاح‌طلب، اصولگرا و احزاب حد فاصل این دو جریان دور هم جمع شدند.

وی در ادامه افزود: هر چند برخی برخوردها شایسته نخبگان سیاسی کشور نبود و جلسه می‌توانست با آرامش و متانت بیشتری پیش رود اما امیدواریم در نشست سه هفته بعد بار دیگر تمامی احزاب سه مجموعه شرکت کنند زیرا هدف نهایی، تغییر در اساسنامه خانه احزاب بود که به دلایل مختلف این امکان وجود نداشت که در نشست روز پنج‌شنبه این اتفاق بیفتد.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان اینکه تا زمانی که اساسنامه خانه احزاب تغییر نکند احزاب اصولگرا فعالیت چندانی در خانه احزاب نخواهند داشت، خاطرنشان کرد: باید پذیرفت که خانه احزاب باید کانون صنفی احزاب بوده و کارکرد سیاسی نداشته باشد. هر حزبی می‌تواند در بیرون از خانه احزاب کارکرد حزبی خود را دنبال کند بنابراین اگر اصولگرایان در جلسه بعدی خانه احزاب شرکت کرده و اصلاح‌طلبان هم قدری از خواسته‌های خود بکاهند و منافع ملی را در نظر بگیرند می‌توان درباره تغییرات اساسنامه به اجماع رسید.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه همچنین گفت: البته علائمی وجود دارد که برخوردهای روز پنج‌شنبه در مجمع عمومی می‌تواند موجب برخی کدورت‌ها شود که باید با قدری تسامح، تساهل و صبوری از تنش‌ها دوری کرد تا جلسه بعدی مجمع عمومی خانه احزاب برگزار شود.

دهقان با اشاره به اینکه گسل‌های سیاسی در منطقه خاورمیانه فعال شده است، اظهار کرد: در این شرایط ثبات ایران می‌تواند آینده خاورمیانه را حفظ کند. اکنون کشور به انسجام ملی نیاز دارد تا به توسعه دست یابد. نخبگان باید با درک درست از شرایط ایران و منطقه به گونه‌ای عمل کنند که انسجام ملی محقق شود. در این راستا باید قدری از خواسته‌های خود دست برداریم و بیشتر به منافع ملی بیندیشیم.

وی درباره تاثیر بازگشایی خانه احزاب و فعالیت انتخاباتی احزاب، گفت: خانه احزاب می‌تواند محل تلاقی برای رایزنی‌های انتخاباتی مجلس آینده باشد و می‌تواند در شناسایی نیروهای همگرا، همفکر و همدل جریان‌های سیاسی موثر باشد. اگر خانه احزاب کارکرد اصلی خود را پیدا کند در ایام انتخابات تاثیر زیادی بر فعالیت‌های احزاب خواهد داشت.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در پایان درباره رویکرد وزارت کشور نسبت به احزاب نیز گفت: وزارت کشور اکنون نمره قبولی گرفته است. معاون سیاسی وزیر کشور چندین جلسه با احزاب برگزار کرد که این جلسات منجر به برگزاری جلسه مجمع عمومی شد. در این بین برخی از اصولگرایان مخالف بازگشایی خانه احزاب بودند اما با تلاش وزارت کشور آنها نیز در مجمع عمومی خانه احزاب حضور یافتند.

نظر شما