شناسهٔ خبر: 94139 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

آلیا:

ملت ایران در مقابل توافقنامه تحقیرآمیز می‌ایستد

فاطمه آلیا/1* نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر نتیجه مذاکرات چیزی به جز عزت ملت ایران باشد، مردم قبول نخواهند کرد و مجلس به نمایندگی از مردم در مقابل آن می‌ایستد.

به گزارش نماینده فاطمه آلیا نماینده مردم تهران و عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ‌ با تاکید بر رعایت رعایت سه اصل عزت، حکمت و مصلحت در مذاکرات هسته‌ای ایران با ۵+۱ اظهار داشت: مذاکرات در مورد فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای در حال انجام است و در داخل کشور یک هماهنگی و انسجامی در حمایت از تیم مذاکره‌کننده ایرانی وجود دارد تا تیم هسته‌ای تضعیف نشوند اما متقابلا هم انتظار می‌رود، تیم هسته‌ای مطالبات مردم و رهبری را پیگیری کنند.

وی با تاکید براینکه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باید در تمام شئونات مذاکرات سه اصل عزت، حکمت و مصلحت را مدنظر قرار دهند، گفت: ملت ایران برای حفظ عزت و اقتدار خود این همه شهید داده و به ملتی با عزت و اقتدار تبدیل شده است و در این زمینه‌ها هم از مسئولان بسیار جلوترند.

این نماینده مجلس برهمین اساس تصریح کرد: چنانچه در این توافقات کارشکنی و عهدشکنی شود و آنها بخواهند ملت ایران را تحقیر کنند، مردم در مقابل آنها خواهد ایستاد. البته آنها در گذشته هم کارشکنی انجام دادند و می‌خواستند، القا کنند که مردم ایران حاضرند برای نان و آب و رفاه زودگذر، تن به هر ذلتی بدهند.

وی افزود: اینطور نیست که ملت ایران براثر سختی‌ها و تحریم‌ حاضر به مذاکره شده باشد، بلکه مذاکره به دلیل نیاز و مراجعه و درخواست آمریکا و هم پیمانانش بوده و اگر نتیجه مذاکرات چیزی به جز عزت ملت ایران باشد، مردم قبول نخواهند کرد و مجلس به نمایندگی از مردم در مقابل آن می‌ایستد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به طرح مجلس برای الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای ایران گفت: این طرح براساس مطالبه ملت مورد بررسی قرار گرفت و بازدارندگی زیادی دارد از جمله اینکه توافقنامه باید به تصویب مجلس برسد. البته شاید توافق‌نامه چیزی شود که ملت ایران می‌خواهند اما اهمیت این طرح‌ زمانی است که توافق‌نامه خط قرمزهای نظام را رعایت نکند که در آن صورت مجلس به نمایندگی از ملت می‌ایستد.

نظر شما