شناسهٔ خبر: 94111 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

اعضای خانه احزاب از ۱۸۰ به ۲۱۰ حزب افزایش یافت

رئیس هیأت اجرایی خانه احزاب با بیان اینکه با رای اکثریت احزاب حاضر در مجمع فوق العاده خانه احزاب، اعضا از ۱۸۰ حزب به ۲۱۰ افزایش یافت، گفت: برای مجمع فوق العاده خانه احزاب در ۲۱ خردادماه باید ۱۴۰ حزب حضور داشته باشند.

به گزارش نماینده حجت‌الاسلام علی اکبر مرتضوی کیاسری که قبل از مجمع فوق‌العاده خانه احزاب ریاست اجرایی خانه احزاب را برعهده داشت در گفت‌وگو با فارس، به تشریح مجمع حوادث مجمع عادی و فوق‌العاده خانه احزاب پرداخت.

وی اظهار داشت: «اختلافات فردی و تشکیلاتی در مراسم مجمع عمومی خانه احزاب»، «دعوای جناحی و فکری» و «طراحی برخی افراد برای به هم ریختن بازی» از جمله سه محور مهم برخی تشنجات در مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده خانه احزاب بود.

حجت‌الاسلام مرتضوی کیاسری ادامه داد: علی‌رغم همه اتفاقاتی که در مجمع عمومی و فوق‌العاده خانه احزاب شکل گرفت باید یک خسته نباشید به هیات اجرایی خانه احزاب گفت که این کار مهم را بالاخره انجام داد. باید همین جا بگویم که فقط مشق نانوشته است که غلط ندارد. ما از یک جهت با سخت‌گیری‌های وزارت کشور به دلیل حضور احزاب جدید مواجه و از سویی دیگر شاهد برخی بگومگوها توسط خود احزاب بودیم.

رئیس هیات اجرایی خانه احزاب با بیان اینکه بنده بیش از ۲۰۰ ساعت برای شکل‌گیری این جلسه با احزاب مختلف صحبت کرده بودم گفت: ما در دعوت از احزاب بین هیچ یک از گروه‌ها تفاوت قائل نبودیم. برخی از مسئولان به ما گفتند که اگر ۲۰ تا ۴۰ حزب به این جلسه بیایند آقای وزیر کشور حضور نخواهد یافت و ما دیدیم که ۱۳۷ حزب حضور به عمل رساند.

وی با تاکید براینکه با رای اکثریت احزاب حاضر در مجمع فوق‌العاده خانه احزاب تعداد احزاب عضو خانه احزاب از ۱۸۰ حزب به ۲۱۰ حزب افزایش یافت گفت: در جلسه ۲۱ خرداد ماه باید حتماً نمایندگان ۱۴۰ حزب حضور داشته باشند در غیر این صورت جلسه فوق‌العاده تشکیل نخواهد شد.

حجت‌الاسلام مرتضوی کیاسری در پاسخ به این پرسش که آیا ترکیب هیات رئیسه موقت مجمع فوق‌العاده خانه احزاب برای ۲۱ خرداد ماه نیز مجدداً باید توسط احزاب حاضر انتخاب شود گفت: بله؛ اساسنامه به ما میگوید برای هر مجمع فوق‌العاده باید هیات رئیسه موقت انتخاب شوند اما برای اینکه کارها سریع‌تر صورت داده شود می‌توان با یک قیام و قعود همین هیات رئیسه را برای مجمع فوق‌العاده ۲۱ خرداد ماه انتخاب کرد.

رئیس هیات اجرایی مجمع عمومی خانه احزاب در پاسخ به این پرسش که برخی از رسانه‌ها مدعی شده‌اند که ترکیب آرا در انتخاب هیات رئیسه مجمع فوق‌العاده خانه احزاب رویکرد حزبی داشته است نظر شما چیست؟ تصریح کرد: بله. رویکرد حزبی داشت. کل دوستان اصلاح‌طلب حاضر به سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان رای دادند و اصولگرایان نیز آقای غفورِ‌ی‌فر را برگزیدند.

حجت‌الاسلام مرتضوی کیاسری به تلاش ایثارگران در حوزه‌های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: امروز روز جانباز است (تولد حضرت ابوالفضل عباس (ع)). ایثارگران نشان دادند در جبهه محور امنیت و در شرایط امروز کشور و بین احزاب محور وحدت هستند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری همواره تاکید فرمودند که جناح‌گرایی نکنید فقط باید خودی را از غیرخودی تشخیص داد بنابراین هم طیف اصلاح‌طلب، اصولگرا و ... خودی هستند و ضدنظام و افرادی که خارج از کشور و درون کشور بر ضدارزش‌های اسلامی و انقلاب کار می‌کنند غیرخودی محسوب می‌شوند.

رئیس هیات اجرایی مجمع عمومی خانه احزاب درباره رای‌گیری برای هیات رئیسه موقت مجمع فوق‌‌العاده خانه احزاب نیز تصریح کرد: روال، روال طبیعی و عادی بود اما ابتدا برگه رای آماده نبود که با مهر بنده برگه رای آماده شد. گفتند باید احزاب احراز شوند و ما نیز از هر ۳۷ حزب حاضر رای‌گیری انجام دادیم.

نظر شما