شناسهٔ خبر: 93392 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نماینده شهرکرد خبر داد:

نارضایتی عمومی و تجمع در مقابل فرمانداری به خاطر حذف یارانه نیازمندان

زمانیان/ 2 زمانیان با بیان اینکه در قانون گفته شده یارانه افراد پردرآمد حذف شود نه کم درآمد! خاطرنشان کرد: تعدادی از مردم جلوی فرمانداری تجمع کرده اند، در شهرکرد هم این موضوع درحال پیگیری است تا مشخص شود که قطع یارانه براساس چه مبنایی بوده است!؟

سیدسعید زمانیان‌دهکردی نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان طی تذکری خطاب به رئیس‌جمهور گفت: چند شب قبل که یارانه‌ها واریز شد، یارانه تعدادی افراد مستضعف و مظلوم که درآمد بالایی ندارند قطع شده است.

وی درباره جزئیات بیشتری از این موضوع به خبرنگار «نماینده» گفت: شبی که یارانه های نقدی به حساب مردم واریز شد، در استان ما برای تعداد زیادی از مردمی یارانه واریز نشد که این افراد در مناطق کم برخوردار زندگی می کنند و از نظر مالی دچار مشکل هستند.

وی افزود: تعدادی از این افراد به من مراجعه کرده اند و طبق آخرین اخباری که کسب کردم در برخی از شهرستان ها از قبیل فارسان و نیز مرکز استان و بعضی روستاها نیز این مشکل مشاهده شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با ابراز تاسف از بروز این مشکل گفت: سوال من این است که مبنایی که باعث شده این اتفاق بیافتد چه بوده است؟ چرا یارانه فقرا را حذف کردند؟

وی با اشاره به یکی از مواردی که شخصا وضعیت زندگی اش را مشاهده کرده بود گفت: اکثر این افراد بیکار هستند و با چندین فرزند در جنوب شهر زندگی می کنند.

زمانیان با بیان اینکه در قانون گفته شده یارانه افراد پردرآمد حذف شود نه کم درآمد! خاطرنشان کرد: تعدادی از مردم جلوی فرمانداری تجمع کرده اند، در شهرکرد هم این موضوع درحال پیگیری است تا مشخص شود که قطع یارانه براساس چه مبنایی بوده است!؟

وی افزود: مسئولین بدون اینکه تحقیق کرده باشند معیارهایی را تعیین کرده اند که باعث یک نارضایتی عمومی شده است.

نماینده شهرکرد گفت: ما در قانونگذاری دولت را موظف کردیم که حدود ۱/۵ میلیون نفری که در مرحله اولیه به هر دلیلی نتوانستند ثبت نام کنند و از اقشار ضعیف هستند را ثبت نام کند.

سیدسعید زمانیان سوء مدیریت، عدم برنامه ریزی، عدم نظارت و کنترل، نداشتن اطلاعات و سهل انگاری را از علل بروز این مشکل دانست و گفت: ما به شکل جدی و از کانال های مختلف پیگیر این موضوع هستیم.

نظر شما